- asgFoto041.jpg (31.53 KiB) Visad 34997 gånger
Moderator: Anders Ason
Thomas Almen skrev:Det var nog många Sundsvallsbilar hos Erland Sundén....Var det billackerarns biltransport?. Å skärmar i helplåt var inte ovanligt.
Thomas Almen skrev:Det var nog många Sundsvallsbilar hos Erland Sundén....Var det billackerarns biltransport?. Å skärmar i helplåt var inte ovanligt.
Jämtlänning skrev:Thomas Almen skrev:Det var nog många Sundsvallsbilar hos Erland Sundén....Var det billackerarns biltransport?. Å skärmar i helplåt var inte ovanligt.
Jaha, på dom bilder på Sunden´s bilar jag har så sitter det sovhytt på dom flesta. Det är bara en LBS 110 -69 samt en LBS 111 kapellbil som har korthytt på mina bilder, men det kanske fanns flera korthyttare än så? Biltransporten tillhörde Kurt Larsson, han bodde i samma bostadsområde som vi. Tänkte att gummi/plastskärmar hade gjort entre i slutet av 70-talet men dom kanske kom senare. Kapell-111:an har skärmar med en gummiremsa längst ut, kanske blev en liten modernisering där i slutet av 70-talet!
Stellan skrev:Den delade skärmen med plåt inne och gummiremsan på utsidan hade jag på den F88:an jag började köra på Norge med, och det var en årsmodell -71. Men F10:an jag fick -79 hade hela plåtskärmar, så det var nog som sagt lite variation på det där. Fyra gånger med kjetting, då har du klarat dig lindrigt undan i år Tomas![]()
/Stellan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster