Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av S-V L44 » 07 dec 2011, 00:03
Ja, det är naturligtvis en möjlighet.
De kanske skulle kunna se OK under några år på detta sätt (jag får testa), men jag skulle nog ändå gärna vilja se lite mera "stuns" i dom.
Sedan uppvisar gummit en hel del torrsprickor, men det kanske går att "spackla" med diverse kemiska gummimedel.
// Kjell N
-

S-V L44
-
- Inlägg: 2400
- Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
- Ort: Staffanstorp
av Gösta » 07 dec 2011, 00:04
HEJ! takgöken var tidigare och var väl med bara i två år.
En kaka gör ingen fet
-

Gösta
-
- Inlägg: 449
- Blev medlem: 17 sep 2007, 22:54
- Ort: Åsarna
-
av Kjell T » 07 dec 2011, 08:07
Krympslang utanpå gummit vore ett alternativ.
-
Kjell T
-
- Inlägg: 2277
- Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
- Ort: Österbotten
av S-V L44 » 07 dec 2011, 21:24
När man skickat iväg något som man grubblat över en tid, så kommer man ibland på egna svar.
Enligt de broschyrblad Stellan scannat in så utgörs körvisarens utbyggnadsarm Fixlight 1840 av en dubbelspunnen fjäder kringgjuten av gummi.
Man kan tänka sig ett alternativ var man helt enkelt kapar av armen så den blir kortare och därmed stadigare. Detta skall låta sig göras enligt broschyren. Men man vill ju inte att armen skall bli alltför kort.
En annan tanke som slog mig var att man kanske skulle kunna trycka in en böjfjäder av lämplig dimension. En sådan där böjfjäder som man använder när man böjer VP-rör. Hålet verkar vara cirka 10 mm och en sådan dimension finns på böjfjädrarna än om de vanligaste VP-rören ju är 16 och 20 mm.
Jag tror att jag skall prova denna lösning.
// Kjell N
-

S-V L44
-
- Inlägg: 2400
- Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
- Ort: Staffanstorp
Återgå till Allmänt Veteransnack
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster