Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Stellan skrev:Var det inte en amunitionslastare...? http://forum.terrangbil.net/forum_posts ... ionlastbil
/Stellan
snyggerik skrev:Hej,,,, Ja happ! nu är denna min! bytte till mej den här ammonutionslastaren i veckan, och har baxat in den under mitt skärmtak.Jag har redan hittat nyttig info här på forumet , Jag kommer att ordna till bragen och andvända den som griplastare här hemma, bromsarna helt ur funktion, pga av att den här vacumservon är ett stort hål i, vid en av slangfästet. är det omöjligt att hitta eller? ska man försöka laga?
ja vi får se, jag ska leta och se vad som skrivits om detta.
Kjell T skrev:Det verkar som om nutida bensin ställer till vissa bekymmer med bränslesystemet på bilar med förgasare och bensinpump av membrantyp. Min arbetsgivare har en Volvo L340 där det var samma problem med accelerationspumpen. Vi fick tag på en passande, men efter ett år var det samma problem igen. Då fick jag nog. Mätte upp hålet där kolven rör sig med hålindikator och kunde konstatera att det var något koniskt. Då blev det åtgärdat med Sunnen heningsmaskin och blev både cylindriskt och runt. Därefter svarvade jag en ny kolv i mässing och försåg mantelytan med två spår. ca 1mm breda. Kolvens diam gjordes ca 0,02mm mindre än hålet i förgasarhuset. Tanken med spåren var att de skulle fungera som labyrinttätning. I kolven fästes en arm tillverkad i 1,5mm stålplåt med hål borrat för länken från hävarmen vid spjällaxeln. Accelerationspumpen har därefter fungerat utan störningar.
Bla vissa Weber förgasare har accpumpkolv enligt samma koncept.
Återgå till Objekt finns . . .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster