Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Sudde skrev:
Tog en dålig bild ikväll i vår 76a på firman på blinkersspaken. Tyvärr dålig skärpa pga dåligt ljus men frågan är: vad är detta för fabrikat? Det finns en lampa vid sidan om reglaget (orange) som tyvärr inte kom med på bilden, när man aktiverar blinkersen låter det som om något roterar inuti? Vad är detta?
Lasse Hsand skrev:Takgöken tror jag var mellan 51-52 . För 53 var det dom smala bakljusen på skärmarna 54-56 lejontassarna 57 dom smårunda. Hälsn Lars
Lasse Hsand skrev:Skulle också tro att runt mitten på 50talet är när man övergick till blinkers. Då försvann pilarna på personbilar också. Lars
S-V L44 skrev:Precis som är fallet med Fixlight blinkersen på min Volvo L249 från 1952 så ser man ofta att "gummiarmarna" slokar mer eller mindre kraftigt.
Jag tänkte försöka rädda dem, men finns det nytt gummi att köpa eller kan man försöka lägga in något som "armerar" och rätar ut dem?
Det ser ju ut som om de förlorat sin potens.
Ni som har raka och fina Fixlight-blinkers har ni några tips hur man skall få dem fina igen, eller är de bortom all räddning?
Jag har två på bilen på bilden och en som ligger i garaget, alla lika "slaka".
// Kjell N
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster