Fräck film med timmerbil.

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Fräck film med timmerbil.

Inläggav Böll » 31 okt 2010, 20:45

Kolla in denna vändning med en timmerbil,säker kille.... :D... http://www.youtube.com/watch?v=aIgqH7Qlehs
Böll

Re: Fräck film med timmerbil.

Inläggav Nor1 » 31 okt 2010, 21:05

Denna killen vet hur man rangerar LVX-Bingar!!
http://www.youtube.com/watch?v=AUDsVEqD ... ture=share 8)

/Stefan
Nor1

Inläggav Anders Ason » 31 okt 2010, 21:17

Samma sak gjorde timmerbilarna på min gårdsplan för några år sedan ända till dess att jag sade till att nu får det f-n vara nog. Det kunde handla om alla tider på dygnet, d v s klockan tre på natten bl a och med fullt helljus (vitare än på dagen) och ett evigt backande. Sömnen och gårdsplanen (för)störd, vilket slutade med att jag fick bygga en liten rondell med rejäla stenblock mitt på och då upphörde det - då gick helt enkelt inte att vända. Började med att sätta ut blomlådor men dom flyttade förarna, ställde även ut traktorn i vägen men det hjälpte inte det heller. Vi pratar om enskild tomtmark och inte allmän väg. Skickligt, javisst då de här bilarna hade treaxlade släp med skjutbar boggie.

Var uppe några nätter och kollade hur det gick till att vända - otroligt skickligt faktiskt.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Lars-Gunnar » 01 nov 2010, 01:35

Jag tycker det ser ut som misshandel av släp och drag. Draget går ju inte att vinkla eller vika hur mycket som helst.

Lars-Gunnar
Lars-Gunnar

Återgå till Allmänt Veteransnack