Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders skrev:Helt klart att släpen är en viktig del av transporthistorien. Frågan är bara hur pass mycket som finns bevarat?
Hur pass krångligt är det förresten att registrera in en gammal släpvagn igen?
Anders
Anders skrev:Helt klart att släpen är en viktig del av transporthistorien. Frågan är bara hur pass mycket som finns bevarat?
...
Anders
Anders Ason skrev:Å 1955 var största tillåtna bredd 2,35 m och personligen tror jag nog att de flesta veteranåkarna i första hand försöker få tag i det släp bilen gick med som "ung". I andra hand ett annat släp där bredden harmonierar med bilen (dispenskombination då inga nya kopplingsintyg utfärdas). Har sett kombinationer med olika bredd men det störde inte.
Det kan nog vara knepigt med däckdimensionerna 09.00 x 20, 10.00x20, 11.00 x20 till 22,5 o s v. Om vi undantar den sista (22,5) så gör det kanske inget om det inte är fullständig harmoni på ekipaget då hjulen ändå sitter en bit från varandra, det blir nog inget felaktigt synintryck. Först när man går fram och kollar vad som står på däcken vet man.
Ungefär i tiden kom Super Singel?
Återgå till Släp- och påhängsvagnar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster