Färdskrivare

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Färdskrivare

Inläggav Lasse Hsand » 19 jan 2010, 16:17

Tjena satt och surrade med några likasinnade igår kväll och berättade att jag skulle besikta N86an . Har inte blivit av på ett par år pågrund av allehandahus jobb m,m. Men fick då förklarat för mig att det tydligen inte var så lätt för mig längre. Då jag har den gamla typen av färdskrivare. Så min fråga är måste jag ha en ny. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Re: Färdskrivare

Inläggav Anders Ason » 19 jan 2010, 17:51

För en tung lastbil som är över 30 år gammal och inte används för yrkesmässigt bruk (trafiktillstånd) finns det ett undantag i bestämmelserna om färdskrivare. Och ... SBP bryr sig nog inte i vilket fall, då det inte har med trafiksäkerhet att göra (regler om körtider gäller inte heller på veteraner).

Om du skulle ha för avsikt att sätta bilen i trafik blir det mycket som ändras runt den, men dock inte färdskrivaren då den gamla får användas tills den blir utsliten.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Färdskrivare

Inläggav Lasse Hsand » 19 jan 2010, 19:20

Tackar så mycket för den informationen. Den används för att jag ska kunna få hem mer leksaker och en massa andra om råden. Som är svårt att förklara. Men det verkar finnas många likasinnade på detta forum. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Återgå till Allmänt Veteransnack