Nu är hon min!
I Torsdags kväll (5/11) vid 20 tiden på kvällen satte jag mig framför datorn och som vanligt så började jag med blocket och spanade efter en Volvo enligt mina drömmar och visioner .
Efter en stund hittade jag en som jag sett tidigare men som jag ratat för att det var så långt bort,jag ringde och priset var förhandlingsbart
Jag övervägde i en minut och sedan gick jag in på SAS hemsida och hittade en enkel resa Ängelholm-Luleå för 1650kr,bokade direkt och gick upp klockan 04.45 på Fredagmorgonen och tanten (tjej om man frågar henne)körde mig dom 5 milen till flygpltsen och min flight som gick 06.40 .Klockan 0935 var jag i Luleå och blev lite chockad SNÖ!

(jag har aldrig varit högre upp än i Smedjebacken innan)
En trevlig norrlänning som var kompis till säljaren hämtade mig och efter ca 1,5 tim var vi framme i överkalix.Bilen var som på bilderna och jag beslöt mig för att slå till och ägar bytet ägde rum över en kopp,jag blev också tvungen att ställa på och fixa försäkring och betala vägavift
Körningen:det första jag upptäcker är att det är ett svart hål där en bilstereo borde suttit

Nåväl tänker jag och rullar mot Luleå och den fantastiska butiken "Häcktema"för inköp av en speldosa som jag skruvar dit på parkeringen.....lång näsa...med stödhjul....

24-12 volts konvertern är sönder!
Klockan rullar på och det börjar ju mörkna redan häruppe märker jag vid tvåtiden på eftermiddagen! men jag vill lyckas så jag försöker med Jula också men dom har ingen konverter heller? Jag ger upp och börjar köra och med mitt färska körkort kör jag en 28år gammal lastbil som varit avställd sen augusti i duggregn och nollgradigt och med ett halvljus som en vissen ficklampa,utan stereo ensam i vildmarken utan verktyg om det skulle hända nåt.
Lördag kl11.30 får jag tag i en konverter i Stockholm och sedan går det lättare och jag är hemma i Göstorp Lördag kväll kl 20.00
Förresten,glömde säga att splitväxeln bara funkade på låg så jag kunde bara köra på näst högsta växeln hela vägen!
Länge leve VOLVO