Är det förresten någon som vet var den rödvita drickabilen är fotograferad? Min tanke är utanför Elsa Anderssons konditori i Norberg, men det kanske är fel?
Anders

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almèn skrev:Fick köra en alldeles ny F 83s några dar hos en åkare i Östersund. Gick som en kula, och smidig i stadstrafik. Men dom äldre har jag, gusskelov, sluppit. Blotta åsynen har räckt.
Anders skrev:Och om man går på annonsen så kan man tro att det inte finns några som helst nackdelar med de här bilarna!![]()
Hur länge var det de hängde med i produktionen egentligen?
Du som har kört dem Stellan kan väl berätta lite om dem? Var Perkinsmotorn verkligen så slö som det påstås?
Såg en F83S glassbil nyligen, ska se om det går att smyga sig närmare för att ta ett par foton. Den är i riktigt fint skick vad jag har kunnat se från vägen.
Anders
Stellan skrev:Hade du inget lass och det lutade lite utför så var den helt ok, men fick du lite lass på den så var det en mardröm att köra. Att det inte fanns servo gjorde ju inte saken lättare, och de bilarna gick ju alltid med framlass. Växelspakens placering var också något av en mardröm, inte ens en akrobat skulle gilla att växla den bilen.
Glassbilen du nämner undrar jag om det inte är en vanlig F82/83, den jag har sett har plåtgrill.
/Stellan
Nej du, nåt foto hade jag inte, tyvärr. Det var med tämligen rykande färskt körkort 1975.Anders skrev:Thomas Almèn skrev:Fick köra en alldeles ny F 83s några dar hos en åkare i Östersund. Gick som en kula, och smidig i stadstrafik. Men dom äldre har jag, gusskelov, sluppit. Blotta åsynen har räckt.
Låter ju riktigt trevligt!
Var det nyligen eller länge sedan? Du har möjligtvis inte någon bild på bilen i fråga?
Anders
Anders skrev:Hur var det, de här bilarna hade väl fast hytt hela produktionstiden?
Har du sett samma glassbil som jag, för den jag tänker på står i Nyköping?
Anders
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster