Vad kan det vara för bil ?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Vad kan det vara för bil ?

Inläggav Åkarns Kalle » 29 jul 2009, 13:44

Hej nu måste jag ha er hjälp igen.
Av vilken sort kan denna lastbil vara ? :wink:

http://theodor.ylm.se/ljustorp/IE/foto_ ... tAction=-1

Mvh Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Re: Vad kan det vara för bil ?

Inläggav Per Thomson » 30 jul 2009, 07:48

Hej Kalle, det verkar som om länken endast går till startsidan, kan du beskriva hur man sedan finner bilden därifrån?
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Anders Ason » 30 jul 2009, 10:15

Eftersom bilen ligger upp och ner blir frågan extra svår. Man får förstora bilden och leta efter märkestypiska detaljer som exempelvis kan vara de stag som syns ungefär vid växellådan och då ta reda på vilket märke som har sådana. Jag har även försökt se på andra detaljer men har tyvärr ingen ide om fabrikatet. Respekterar upphovsrättsskyddet och kan därför inte visa detaljerna.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Åkarns Kalle » 30 jul 2009, 14:13

Per om du klickar på "söka i databasen" och sedan på "Avancerad sökning" och till höger där det står bildnr skriver 11824
så kommer bilden fram.

Jag har ingen större förhoppning om att någon kan veta vilket märke lastbilen är av eftersom den inte syns.
det var mest för att få visa bilden som jag ställde frågan men det vore roligt att få veta.

det jag vet är att det inte var 1946 (som det står i bildtexten) utan 1947 som Martin Persson (min mormors bror) välte med mjölkbilen.

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Återgå till Allmänt Veteransnack