10 år sedan forumet startade!!

Läs inläggen här innan du registrerar dig.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Peter Ohlsson » 11 feb 2017, 22:13

Om jag förstått rätt så är det idag 11 dagar kvar till 10 års dagen?
Peter Ohlsson
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 05 jan 2008, 16:40
Ort: Laholm

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav herrstina- » 11 feb 2017, 22:56

Kanon! Per bjussar på tårta...

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Bo Norvinge » 11 feb 2017, 23:11

Tänk vad tiden går.
Om jag inte minns fel så var det Bernt Lundgren i Trångsund, alias "bilobuss" som framförde ett önskemål om ett forum likt Buss-snack. Detta vidarebefordrades till Per som nappade på förslaget och fixade fram veteranlastbilsforumet i ett nafs som en del i hans hemsida veteranlastbilar.se.
Bernt hade däremot hoppats på ett forum med mer modern inriktning, men med facit i hand blev det väl rätt bra ändå.

Genom åren har aktiviteten skiftat. Periodvis har några fåtal stått för en stor aktivitet men dragit vidare.
Konkurrensen har ökat och de sociala medierna som erbjuder betydligt högre tempo och har enklare system att mata på med bilder är svårt att hålla jämn takt med.
Men fortfarande är tillströmningen nya medlemmar stor. Tyvärr gör majoriteten av de nya namnen inga inlägg och flertalet söker bara svar på enstaka frågor. Exempelvis när något ska säljas, något gått sönder eller någon del behövs.

Smörjgropen, en av de sista kategorierna anses måhända av en del onödig och har inte med grundämnet att göra. Men jag tror vi alla ibland kan behöva ta upp annat som inte har med veteraner att göra. Dessutom behövs det lite lättsamheter ibland. Och rätt högt i tak är där också.

Hoppas att forumet kan leva kvar ytterligare minst 10 år. Jag vet att det används som faktabank. Oftast är en stor del besökare gästande, ibland och inte sällan närmare 40 på en och samma gång. Detta samtidigt som bara 3-4 är inloggade. Tänk om gästerna bara visste att de missar en hel massa kategorier.

Understrykas måste att forumet drivs helt ideellt.
Men åter igen, det är ni registrerade medlemmar som gör forumet, så kört hårt!
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Anders Ason » 12 feb 2017, 10:38

Blev själv medlem nummer fem måndagen 02 apr 2007, 18:15 efter Per Thomson, Bo Norvinge, Ove Thomson och Klas Pettersson.

Oj vad tiden går, det var ju inte länge sedan.

Här en bild för ännu längre sedan tagen vid den tiden jag bestämde mig för att inte bi åkare. Fick erbjudandet av min far att överta rörelsen men tackade nej. Bilden är tagen på en radarstation (det modernaste och vassaste som då fanns) som de flesta sett utifrån nämligen den stora "golfboll" som är synlig på E4 söderifrån på vänster sida i skogsbrynet vid Kolmården. Stationen finns kvar och används fortfarande men innehållet är helt utbytt.

ps810 (Small).jpg
ps810 (Small).jpg (82.54 KiB) Visad 19143 gånger
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Kjell T » 12 feb 2017, 11:54

Ja tiden går och på långfredag är det 10år sedan jag blev medlem i forumet och första utländska medlemmen.
Kjell T
 
Inlägg: 2229
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Noxcania » 13 feb 2017, 01:28

Dunderforum, inget snack! ...eller jodå: hyfsat mycke snack, & bra. :)
Men å lägga ner smørjgropen vore trist, de hoppas jag inte händer, dom flesta forum har ju va dom kallar "off topic".
Noxcania
 
Inlägg: 1299
Blev medlem: 08 dec 2014, 01:16
Ort: Skåne

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Per Thomson » 13 feb 2017, 19:13

Peter Ohlsson skrev:Om jag förstått rätt så är det idag 11 dagar kvar till 10 års dagen?

Tur att någon håller koll! :D
Tiden går så fort nu så man hinner inte med.
Och till Kjell T, du är ingen utlänning, du talar ju svenska, ja skriver förståss också :lol:
Till Stina, vet du något ställe där man kan köpa ideella tårtor :lol:
Och Bosse N:s historiesammanfattning är helt korrekt.

Återstår bara att se hur länge vi får finnas kvar, utvecklingen inom sociala medier och kommunikation går fort, vem vet vad som kommer att finnas imorgon. Tack för det fina samarbetet som varit!
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Z 1578 » 13 feb 2017, 20:03

Det här forumet är viktigare än sociala medier för mig, det som skrivs här har substans och ett värde som jag tycker saknas på andra håll, det finns även plats för lite annat "surr" och humor. Har inte Facebook och saknar det inte heller, hörde att det ligger ett förslag på att förbjuda otyget... :mrgreen: Här finns utrymme för det man behöver, både när det gäller veteraner och annat. Personligen uppskattar jag att trådarna kan utvecklas åt alla möjliga håll och även avsaknaden av nedlåtande inlägg som man kan se på andra forum.
Andreas
Z 1578
 
Inlägg: 898
Blev medlem: 08 feb 2013, 23:53

Re: 10 år sedan forumet startade!!

Inläggav Thomas Almen » 13 feb 2017, 20:26

Det kan bara betyda att medlemmarna blivit 10 år äldre..... Forumet håller hög klass, utan tvekan.
Thomas Almen
 


Återgå till Allmän information

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron