Aktiviteten på forumet

Läs inläggen här innan du registrerar dig.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Aktiviteten på forumet

Inläggav Anders Ason » 22 sep 2007, 20:27

Noterar att aktiviteten på forumet är ganska låg. Är med på flera andra forum och där är det det omvända. Föreligger det då någon skillnad mellan forumen?

Jodå, lastbilsfreaken är förm. färre, har högre medelålder, d v s inte lika datorbenägna?, kanske hellre skruvar än snackar? eller vad det nu kan vara.

Eller är det helt enkelt så att veteranlastbilsfreaken inte är så många?

Tyvärr en lång vinter framför oss utan träffar. finns det då något intresse för andra aktiviteter och i så fall vad? Garageträffar eller?

/Anders
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5610
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Inläggav Bo Norvinge » 23 sep 2007, 12:02

Vi "lastbilsfreak" är av naturliga skäl inte lika många som p-vagnsfreaken.
Min uppfattning ar definitivt att datoranvändningen är låg i våra led.

Kanske är det en viss konservatism gentemot "nymodigheterna".
Många gånger kan det verka "krångligt" att få tillgång till forumen på grund av alla säkerhetsspärrar som man måste igenom.

Vidare kanske vissa känner en viss osäkerhet vid debatter som kretsar kring årtal, modeller, varianter och beteckningar. Ingen vill ju framstå som okunnig i "offentligheten" för att inta tala om eventuella stavfel eller felformuleringar som kan framträda.

Hoppas att alla vågar att "träda fram" när vi nu är en trevlig liten grupp glada människor som delar ett fint intresse som vår omvärld kanske inte alltid har den förståelsen för som vi önskar.

Beträffande höstaktiviteter så kluras det i buskarna.
De olika fordonsgrupperna inom ÅHS-Åkerihistoriska Sällskapet arrangerar under höstarna små utflykter med film och bildkvällar.
Tyvärr kan det i nuläget kanske råda en viss avvaktan inom de lokala ÅHS-grupperna när det råder osäkerhet om hur ÅHS kommer att drivas fortsttningsvis.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Inläggav Kjell T » 23 sep 2007, 20:26

Jag håller med om att det är ganska låg aktivitet här på forumet. Kanske det skulle hjälpa att skriva om forumet i TRAILER och CLASSIC MOTOR?
Kjell T
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Inläggav arnfinn » 27 feb 2008, 23:04

Når jeg leser innleggene foran kommer jeg til å tenke på begrepet fra klimadebatten - the tippingpoint - det har i og for seg inget med dette å gjøre, men min erfaring fra et stort amerikansk veterantraktorforum viser at forumet domineres av eldre herrer. Disse herrer er virkelige gentlemen som forteller gamle historier, øser ut kunnskap og stimulerer til dialog på en supportive - støttende måte.

Alle deltakere ønskes velkommen, man er veldig hyggelige med hverandre og det tror jeg er gunstig. Når lesere ser at det er trygt å poste innlegg og man poster det første kommer tippingpointet. Det her er faktisk også egen erfaring. Jeg brukte måneder på å modnes på det første forumet jeg deltok på - fordson.se selvfølgelig :lol: før jeg turte å poste innlegg. Så etterhvert lærer man seg de forskjellige funksjoner og plutselig behersker man det godt og har ingen bekymringer.

Når det gjelder dette forumet er tonen veldig god og tålmodig hvilket ikke kan sies å være tilfelle overalt ellers. Dess hyggeligere dess bedre med tanke på rekrutteringen.

Jeg har det som en regel, og det ser ut til å være god oppslutning om det på dette forumet, at når man deltar med egne innlegg i en diskusjon så må man være litt ekstra våken på om det kommer nye innlegg. Det kan være utrivelig om man har skrevet et innlegg og så er det ikke svar å få. I sånne situasjoner har jeg mange ganger slengt inn et svar selvom jeg visste at det ikke var et godt eller solid svar. Av og til er det bare slik at dialogen er viktigere...
Användarvisningsbild
arnfinn
 
Inlägg: 463
Blev medlem: 28 sep 2007, 18:27
Ort: Tromsø i Norge

Inläggav Per Thomson » 27 feb 2008, 23:41

Tack för dom goda synpunkterna, här fanns en hel del att ta till sig :)
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7369
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Inläggav peter fra danmark » 27 feb 2008, 23:51

Er enig med dig arnfinn.
Fra smilets by

Peter
Användarvisningsbild
peter fra danmark
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 20 feb 2008, 12:53
Ort: Århus


Återgå till Allmän information

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron