Byta lösenord

Läs inläggen här innan du registrerar dig.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Byta lösenord

Inläggav Per Thomson » 16 maj 2013, 10:21

Se bilden! Efter det du fyllt i och beordrat sänd så kommer du till en grafisk kontroll för att förhindra robotar.
Fyll i samtliga uppgifter inom den röda markeringen, även e-postadress fastän den inte har ändrats.

Forum_losenord.jpg
Forum_losenord.jpg (103.82 KiB) Visad 18916 gånger
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Byta lösenord

Inläggav Sudde52 » 07 jun 2013, 23:51

Gjorde som du sa Per, nackdelen var att "Sudde" inte var tillräckligt långt...Döpte om mej till Sudde52, dock är det samma gubbe som förut...
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52
 
Inlägg: 434
Blev medlem: 30 aug 2008, 23:05
Ort: Nybro

Re: Byta lösenord

Inläggav S-V L44 » 08 jun 2013, 20:49

Man behöver väl inte byta användarnamn bara för att man byter lösenord, eller?

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2347
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: Byta lösenord

Inläggav Anders Ason » 08 jun 2013, 21:24

Nej det stämmer. Men om man nu glömt sitt lösenord så kan man inte byta det själv - det krävs ju att man loggar in.
Det bästa om man nu glömt sitt lösenord är att kontakta någon av oss moderatorer så hjälper vi till med det (ni får gärna vända er till mig). Vi kan inte se viket lösenordet är men vi kan skapa ett helt nytt så att kontoinnehaven sedan själv kan byta till ett önskat. Det är just raden "Bekräfta e-postadress" i Pers röda ruta som ställer till det. Vi (men inte medlemmar) har befogenhet att söka på e-postadresser också så vi hittar i regel/alltid kontoinnehavaren.

(Nackdelen med Suddes metod kan vara att e-postadressen blir förbrukad för "alltid". D v s om vi inte tar bort det gamla kontot helt. Så Sudde52 har nog fått använda en annan e-postadress också. En mycket liten nackdel för forumet är ju att i kontot Sudde kommer att ligga kvar ändå och vara passivt. Vi kan ta bort det och ändå låta inläggen vara kvar.)

Vid en kontroll så visar det sig att Sudde52 fått behålla sin ursprungliga identitet och att det inte finns något konto med användarnamnet Sudde. Här har nog en moderator varit framme och hjälpt till :)
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Byta lösenord

Inläggav Sudde52 » 09 jun 2013, 19:40

Phu!! Jag trodde jag hade försvunnit ut i cyberrymnden :shock:
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52
 
Inlägg: 434
Blev medlem: 30 aug 2008, 23:05
Ort: Nybro


Återgå till Allmän information

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster