Problem med att ladda upp foton?

Läs inläggen här innan du registrerar dig.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Problem med att ladda upp foton?

Inläggav Per Thomson » 18 jun 2010, 10:29

Har du problem med att ladda upp foton till forumet?

Anledningen är med största sannolikhet att bilden är för stor. Det finns ett program som är superlätt att använda för att minska bilder till en storlek som forumet godkänner. Programmet kan användas ihop med Windows XP och kan hämtas gratis på denna plats http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx. Programmets namn är ImageReziserPowerToySetup.exe och du hittar det en bit ner i kolumnen till höger på den aktuella sidan.

Bildstorlek upp till 800 pixel godkänns av forumet.
Programmet förändrar inte din originalbild utan skapar en kopia av bilden.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Problem med att ladda upp foton?

Inläggav Anders Ason » 03 jun 2011, 11:24



Kommentar:
Dessvärre har inte Microsoft någon motsvarighet till det nu mer och mer vanligare Windows 7.

På:
http://www.teknikbrunnen.se/image-resizer-for-windows7/

finns det dock ett tilläggsprogram som fungerar likadant, men för version 7 (alla versioner, även Home Premium). Programmet är gratis och fungerar likadant som det i XP.

Du måste veta om du lagt in 32 eller 64 bitars Windows dock, då det finns två olika versioner av programmet. Det går inte att använda en 32-bitars version i ett 64 bitas Win 7.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Problem med att ladda upp foton?

Inläggav janne59 » 03 nov 2011, 14:41

Har installerat image-reziser-for windows7, men det hjälper inte.
Varför måste det vara så besvärligt att bifoga bilder för en som inte är uppväxt med datorer?

Jan Johansson
janne59
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 15 sep 2010, 21:58

Re: Problem med att ladda upp foton?

Inläggav gunnilse » 03 nov 2011, 15:03

www.forumbilder.se

Klicka på Browse så kommer du in i ditt foto arkiv klicka på bilden så får du sex alternativ när den knådat om bilden sen brukar jag den fjäde länken ovan från den kopierar du å klistrar in i forat ..förhandsgranska allt innan du skickar in så de inte kommer med andra mer privata bilder än de du tänkt dig innan bara :mrgreen:

//Thomas
gunnilse
 

Re: Problem med att ladda upp foton?

Inläggav janne59 » 03 nov 2011, 17:45

gunnilse skrev:http://www.forumbilder.se

Klicka på Browse så kommer du in i ditt foto arkiv klicka på bilden så får du sex alternativ när den knådat om bilden sen brukar jag den fjäde länken ovan från den kopierar du å klistrar in i forat ..förhandsgranska allt innan du skickar in så de inte kommer med andra mer privata bilder än de du tänkt dig innan bara :mrgreen:

//Thomas



Tack för hjälpen.

Jan Johansson
janne59
 
Inlägg: 64
Blev medlem: 15 sep 2010, 21:58

Re: Problem med att ladda upp foton?

Inläggav Lars-Gunnar » 03 nov 2011, 20:53

Ja, programmen är säkert behändiga men jag har inte funnit några problem med att först göra en kopia av orgonalet sedan öppna med PAINT och där förminska. Förminskar jag ett 2000 pixlars kort och sätter 90 hor och 90 rek och kortet blir som ett frimärke stort är det bara att ångra ändringen och prova med 75x75. Det är omständigt så det vete tusan om man inte provar Pers ide då jag har XP.

Ett annat wiktigt problem är hur man får bilderna att stanna. har varit med om i andra forum där det stått "Du har uppnått den tilldelade mängden" och så är det lapp på lapp på lapp som är tom.

Jag använder ju Imagechack men det tänker jag överge.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Allmän information

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst