Ganska nyligen har Tele2, Swipnet och ComHem (alla också Tele2) beslutat att stänga av/lägga ner sina e-posttjänster och nu har nog alla deras konton stängts.
Tele2 stod inför valet att tvingas göra stora investeringar i sina system för de tjänsterna och valde i ställe att lägga dem. Tjänsterna var inte debiterade särskilt utan ingick i abonnemangen, d v s ett ensidigt avtal och det ledde till att tjänsterna stängdes. I praktiken betyder det att mängder av sänd e-post slår tillbaka då abonnent saknas. Övriga tjänster fungerar som vanligt.
Förm. har alla drabbade skaffat ersättare för sin epostdomän/operatör men frågan är väl om alla tidigare mottagare informerats?
I vårt fall är det enkelt: Gå in på din kontrollpanel uppe till vänster/Profil/Ändra kontoinställning och skriv in rätt e-postadress.
Tacksamt om ni uppdaterar er och tänk på att det kan gälla även på andra ställen, så ni inte missar något.