Har du uppdaterat din e-post hos oss?

Läs inläggen här innan du registrerar dig.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Har du uppdaterat din e-post hos oss?

Inläggav Anders Ason » 27 aug 2020, 19:23

Ganska nyligen har Tele2, Swipnet och ComHem (alla också Tele2) beslutat att stänga av/lägga ner sina e-posttjänster och nu har nog alla deras konton stängts.
Tele2 stod inför valet att tvingas göra stora investeringar i sina system för de tjänsterna och valde i ställe att lägga dem. Tjänsterna var inte debiterade särskilt utan ingick i abonnemangen, d v s ett ensidigt avtal och det ledde till att tjänsterna stängdes. I praktiken betyder det att mängder av sänd e-post slår tillbaka då abonnent saknas. Övriga tjänster fungerar som vanligt.
Förm. har alla drabbade skaffat ersättare för sin epostdomän/operatör men frågan är väl om alla tidigare mottagare informerats?

I vårt fall är det enkelt: Gå in på din kontrollpanel uppe till vänster/Profil/Ändra kontoinställning och skriv in rätt e-postadress.

Tacksamt om ni uppdaterar er och tänk på att det kan gälla även på andra ställen, så ni inte missar något.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Återgå till Allmän information

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron