1. Gå till sidan
2. Klicka den utfällbara fliken och välj 640 x 480 (for message boards)
3. Lämna ”resize image?” och “remove size/resolution bar from thumbnail?” orörda.
4. Klicka på BLÄDDRA och mina foton öppnas.
5. Har du dina foton där eller på annan plats, välj platsen du har lagrat fotona.
6. Markera det foton du vill ha.
7. Klicka på HOST IT
8. Ett litet foto kommer upp. Klicka på det så du får se hur det kommer att se ut.
9. Bläddra neråt
10. Titta efter Thumbnail mode och klicka på NO (kortet blir som du såg det).
11. Titta på de olika URL-alternativen, välj FORUM
12. Markera (skall bli blå) och kopiera länken där det står forum.
13. Öppna BESVARA eller NYTT ÄMNE
14. Kopiera in länken
15. Upprepa proceduren om du har flera foton. Kolla alltid punkt 10 och svara NO. Glömmer du får du en tumbild som om man vill se en större bild så måste man klicka på den och då går den till Imageshack vilket kan ta lång tid.
16. Du måste skriva din e-mailadress för varje nedladdning. Det går fort om Windows kommer ihåg så behöver du bara skriva 1:a bokstaven så får du hela e-posten i ett nafs.
Skulle det krångla starta upp Imageshack på nytt. UPPLOAD ANOTHER PHOTO kan användas om du vill ladda fler bilder men det brukar räcka med det jag har beskrivit.
Skulle du få en tumbnailbild, ta bort det från där du klistrade in den, gå tillbaka till Imageshack och kolla TUMBNAIL MODE och välj NO. Kopiera sedan länken och klistra in den igen och förhandsgranska.
Tips: Kopiera av det jag skrivit, klistra in det i Word och skriv ut. Då har du det framför ögonen vilket underlättar.
Frågor? Varsågod så skall jag försöka besvara dem
Lars-Gunnar