Medlemsregistret

Information och diskussioner kring ÅHS

Medlemsregistret

Inläggav Bo Norvinge » 09 nov 2018, 00:52

Se nedan.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Information från ÅHS

Inläggav herrstina- » 09 nov 2018, 21:51

Jag måste tyvärr konstatera att ÅHS för en tämligen tynande tillvaro, till stor del beroende på den styvmoderliga behandlingen från Sveriges Åkeriföretag som i huvudsak är en klubb för inbördes beundran där en av de viktigare ingredienserna verkar vara att dansa med varandras kärringar på fina banketter.

När man inte ens kan få kansliet till att upprätta ett aktuellt medlemsregister och skicka ut inbetalningskort till dom som vill bli medlemmar borde man skämmas för att kalla bedrövelsen för sällskap/förening.

Frågan är om man inte helt enkelt ska skippa den här föreningen och skapa en organisation för dom som verkligen är roade av gamla lastbilar och verksamheten som bedrevs förr, och som till stor del har skapat förutsättningarna för trendputtarna som nu glider runt och knyter slipsar till varandra.

Argsint, men tyvärr är det så det ser ut... Men men, får vi bara förbud för de förhatliga "EU-ekipagen" och dubbdäck på hissbara axlar ordnar nog det här sig...

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: Information från ÅHS

Inläggav Reid Hulting » 09 nov 2018, 23:21

Jaha, så man kanske skall vara glad att man inte kom med tidigare när jag gjorde en ansökan.

Reid.
Reid Hulting
 
Inlägg: 2410
Blev medlem: 08 aug 2010, 14:47
Ort: Gotland, Farsta, Nynäshamn och Västerhaninge.

Re: Information från ÅHS

Inläggav herrstina- » 09 nov 2018, 23:42

Jag gissar att du är en av alla dom som sitter och väntar på inbetalningsavin, och aldrig får någon. Det är liksom det som är problemet, slipsknytarna vill gärna lägga upp ramarna för hur det här ska fungera men skiter högaktningsfullt i om det fungerar...

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: Information från ÅHS

Inläggav Reid Hulting » 09 nov 2018, 23:56

Väntar å väntar, det är väl inget jag går och funderar på, vill man inte ha mig med så är jag van vid sånt också.

Reid.
Reid Hulting
 
Inlägg: 2410
Blev medlem: 08 aug 2010, 14:47
Ort: Gotland, Farsta, Nynäshamn och Västerhaninge.

Re: Information från ÅHS

Inläggav herrstina- » 10 nov 2018, 00:04

Så är det ju. Just nu håller jag på att kludda med en bussresa till Holland i den här "föreningens" regi. Det hade varit lite enklare om det tex. funnits ett aktuellt medlemsregister att tillgå. När man inte ens orkar skicka ut inbetalningsavier är ju ett medlemsregister en fullständig utopi...

För min egen del spelar det här ingen större roll, men det finns gott om folk i den här kategorin som gärna hade ingått i den sociala grupp som en sån här sammanslutning skulle kunna vara. Tyvärr räcker inte kompetensen så långt...

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-
 
Inlägg: 3826
Blev medlem: 06 okt 2008, 19:11
Ort: Helsingborg

Re: Medlemsregistret

Inläggav Per Thomson » 10 nov 2018, 19:43

Lugn, att man inte har fått något inbetalningskort behöver inte betyda att man saknar medlemskap. Däremot är det en miss att man inte har fått någon bekräftelse i övrigt på att man är antagen. I väntan på att att systemen kommer på plats kan man alltid vända sig till mig via mitt e-post konto "per . thomson @ gmail . com" (obs inga mellantecken ska med). E-post via forumet fungerar ej längre), så återkommer jag med besked huruvida man är registrerad eller ej.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7356
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Medlemsregistret

Inläggav Bo Norvinge » 23 nov 2018, 21:04

Vid senaste telefonmötet verkar det nu som allt ska fungera.
Systemet ska vara inkört och vi har en person som åtagit sig att ansvara för att nyansökningarna tas om hand. Dessutom har jurister kommit fram till att GDPR-reglerna inte kommer att hindra styrelsen eller fordonsgrupperna att ta del av nödvändiga uppgifter.
Tack vare detta kommer en medlemsmatrikel att kunna tas fram under början av nästa år.

Är ni osäkra på om ni är kvar eller ramlat ur, tveka inte att ta kontakt med Per, Ason eller mig så kollar vi.
Vill ni bli medlemmar i ÅHS ombesörjer vi även det.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas


Återgå till ÅHS – Åkerihistoriska Sällskapet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster