Anders
Anders skrev:Tydligen var det 1987 som 95;orna lanserades. Vill minnas att det var 1988 som de valdes till "Truck of the year".
Själv tycker man att de fortfarande är rätt nya...![]()
Anders
Stellan skrev:Efter närmare inspektion på kortet verkar det vara 3600. Men vad är det för ort... kan det vara Nummela, eller är det Tule? Finskan är rena grekiskan för mig![]()
Det är faktiskt första gången jag ser en tankbil som kör för Finnexpress. Har de kvar den typen av transporter, eller har ryssarna tagit över det?
/Stellan
Stellan skrev:Detta är visserligen ett vykort, men med en Daf på... så jag tänkte att den kanske skulle passa här![]()
Tänk vad man kan få till på vykort, två olika sorters kulturhistoria på samma bild![]()
/Stellan
LB2011 skrev:Stellan skrev:Efter närmare inspektion på kortet verkar det vara 3600. Men vad är det för ort... kan det vara Nummela, eller är det Tule? Finskan är rena grekiskan för mig![]()
Det är faktiskt första gången jag ser en tankbil som kör för Finnexpress. Har de kvar den typen av transporter, eller har ryssarna tagit över det?
/Stellan
Finnex körde sen slutet av -60 talet från Frankriket konjak o vin med tankbil till Finland,som returlast gick det ibland sprit till danska likörfabrik. Daffen på vykortet tillhörde K.Pajunen oy från Åbo.Finnex eksisterar inte mer.
Juilman skrev:LB2011 skrev:Stellan skrev:Efter närmare inspektion på kortet verkar det vara 3600. Men vad är det för ort... kan det vara Nummela, eller är det Tule? Finskan är rena grekiskan för mig![]()
/Stellan
Finnex körde sen slutet av -60 talet från Frankriket konjak o vin med tankbil till Finland,som returlast gick det ibland sprit till danska likörfabrik. Daffen på vykortet tillhörde K.Pajunen oy från Åbo.Finnex eksisterar inte mer.
Denna Daffen var 3300 model från c.1983, och ägd av V.Levola? från Åbo. TAR-Auto från Nummela var Daf importören på denna tiden.
Återgå till Övriga europeiska lastbilar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster