Ovanliga tyskar...

Re: Ovanliga tyskar...

Inläggav färingsösoljeätare » 11 dec 2011, 17:46

den måste man få kika närmare på ngn dag gillar ju udda grejer
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Ovanliga tyskar...

Inläggav faun v12 » 11 dec 2011, 21:14

Du är välkommen! :)
faun v12
 
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 aug 2010, 17:51
Ort: Degerfors

Re: Ovanliga tyskar...

Inläggav färingsösoljeätare » 12 dec 2011, 00:09

Bockar o bugar var håller pärlan till någonstans jag har ju xtra fritid har fått nya njura i somras så säg till när de passar
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Ovanliga tyskar...

Inläggav faun v12 » 13 dec 2011, 22:56

Pärlan finns i Karlskoga ( Värmland ).
faun v12
 
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 aug 2010, 17:51
Ort: Degerfors

Re: Ovanliga tyskar...

Inläggav mariberglund » 02 feb 2013, 17:56

Det här var en intressant tråd :D ,Jag var i på IAA mässan i Hannover 2012 och där var det en veteranlastbilsutställning med lastbilar från 1955 som då var just Büssinger ,MAN och andra lastbilar jag aldrig sett..Jag tyckte de var lite "Fulsnygga" och blev lite nyfiken på var de tillverkades & om de någonsin funnits i Sverige..,och så läser jag eran tråd här :D ,Jättekul att få veta lite mer!..,det skrivs ju inte direkt om dessa fordonen.
(Jag tog några kort ,..bara för att jag tycke de var så annolunda :D )..hälsningar Mari Berglund
Användarvisningsbild
mariberglund
 
Inlägg: 155
Blev medlem: 26 jan 2011, 14:44

Re: Ovanliga tyskar...

Inläggav Lars-Gunnar » 02 feb 2013, 19:29

mariberglund skrev:Det här var en intressant tråd :D ,Jag var i på IAA mässan i Hannover 2012 och där var det en veteranlastbilsutställning med lastbilar från 1955 som då var just Büssinger ,MAN och andra lastbilar jag aldrig sett..Jag tyckte de var lite "Fulsnygga" och blev lite nyfiken på var de tillverkades & om de någonsin funnits i Sverige..,och så läser jag eran tråd här :D ,Jättekul att få veta lite mer!..,det skrivs ju inte direkt om dessa fordonen.
(Jag tog några kort ,..bara för att jag tycke de var så annolunda :D )..hälsningar Mari Berglund


Vi har foton från ett besök av tyskarna där de kört upp och slagit läger tror jag i Hälsingborg. De kör antingen utan släp eller med släp och bakom "gardinen" har de byggt upp bostäder så de kan slafa och äta. Dessa människor kör långa sträckor med sina klenoder.

De har Büssing, Krupp, Volvo, Scania m.fl. Büssingen har motorn under chassiet men monterat i detta som Volvos bussar hade förut. Tror du kan få en skymt av dem om du tittar på Norvinges sida och väljer rallyn typ Hälsingborg. De har dragit undan förlåten så man får se lite av deras stugor. De är välgjorda. Andra har lastat på deras husvagnar.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Föregående

Återgå till Tyska lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst