Bdeford CA 30

Re: Bdeford CA 30

Inläggav magirus » 30 nov 2015, 21:52

Nu har jag mätat.
Tyvärr var det inte rätt :(
C-C måttet var 70,9.
Opelmönstret heter 5x120, dvs bultcirkeln är 120 mm och det är 5 bultar.
Jag har sökt lite på nätet men kan inte finna nåt som kunde passa.

Har du kollat i England? Det borde väl finnas nån klubb för Bedford?

Dessa kan kanske hjälpa dej.
http://www.roverland.eu

Lycka till :D
Magirus-Deutz Ijzersterk Luchtgekoeld
Användarvisningsbild
magirus
 
Inlägg: 1142
Blev medlem: 31 mar 2010, 21:37
Ort: N:a Jämtland, jämt o ständigt

Re: Bdeford CA 30

Inläggav StefanM » 03 dec 2015, 09:54

näää är det möjligen min gamla? Om inte så finns det två med tipp...............Har den varit röd? Är det dubbla runda lucaslampor bak monterade i svetsade fästen i ramen?
Fälgar är inte lätt dessvärre. Är väl samma bultmönster som till Bedford CF och de är ganska ensamma om det och på de vet jag inte ens om det fanns 13" så man är nog låst till CA fälgar tror jag. Har annars massor med Bedford delar men det är nog glest med CA delar på det viset. Nå slitage delar finns väl kanske.
StefanM
 
Inlägg: 253
Blev medlem: 19 jul 2011, 15:22

Re: Bdeford CA 30

Inläggav USHBOC » 09 dec 2015, 14:04

Hej!
Har kollat runt på nätet det finns fälgar i England men frakten är så f...bannat dyrt att skicka med posten så det är nästan billigare att ta Ryanair dit och ta hem den som handbagage! Möjligt det är din gamla bil köpte den i Vänersborg för snart 2 år sedan då var den röd, nu börjar det bli fason på den allt börjar funka på bilen har fått den att sluta "andas" (läcka olja) samt planat topp bytt ventilsäten, styrningar och renoverat bromssystemet svetsat ramen bara dörrar och småfix med kaross inne och ute kvar. God Hjul och Gott Nytt Går.
Användarvisningsbild
USHBOC
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:36

Re: Bdeford CA 30

Inläggav USHBOC » 09 dec 2015, 14:06

StefanM skrev:näää är det möjligen min gamla? Om inte så finns det två med tipp...............Har den varit röd? Är det dubbla runda lucaslampor bak monterade i svetsade fästen i ramen?
Fälgar är inte lätt dessvärre. Är väl samma bultmönster som till Bedford CF och de är ganska ensamma om det och på de vet jag inte ens om det fanns 13" så man är nog låst till CA fälgar tror jag. Har annars massor med Bedford delar men det är nog glest med CA delar på det viset. Nå slitage delar finns väl kanske.

Du kan väl kolla slitagedelarna få se om det är nåt matnyttigt
Användarvisningsbild
USHBOC
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:36

Re: Bdeford CA 30

Inläggav StefanM » 15 dec 2015, 14:11

jaha kul, då är det min gamla. Jag lagade upp ramen på den jag också. Typ allting baköver fanns ju inte alls. Lappat med tunnplåt och gud vet allt. Lyktfästen och det bak gjorde jag också. När kan det ha varit då tro? Runt 1998 kanske sen var det Ingemar nånting i vänersborg som köpte den så då är det väl bara han emellan kanske?

Delarna har jag ingen extrem koll på men framvagnsdelar finns lite grann, motorpackningar, ventiler, småpjunk. Tanken är att alla delar ska datoriseras framöver men det har jag sagt länge nu men hyllorna behövs till annat.
StefanM
 
Inlägg: 253
Blev medlem: 19 jul 2011, 15:22

Re: Bdeford CA 30

Inläggav USHBOC » 16 dec 2015, 18:05

StefanM skrev:jaha kul, då är det min gamla. Jag lagade upp ramen på den jag också. Typ allting baköver fanns ju inte alls. Lappat med tunnplåt och gud vet allt. Lyktfästen och det bak gjorde jag också. När kan det ha varit då tro? Runt 1998 kanske sen var det Ingemar nånting i vänersborg som köpte den så då är det väl bara han emellan kanske?

Delarna har jag ingen extrem koll på men framvagnsdelar finns lite grann, motorpackningar, ventiler, småpjunk. Tanken är att alla delar ska datoriseras framöver men det har jag sagt länge nu men hyllorna behövs till annat.

OK! Skoj att få lite mer bakgrund,troligtvis har det varit en ägare till mellan oss jag köpte den av en kille som hette Conny i Vänersborg. Framvagnsdetaljer är väl intressant till den här bilen såsom övre kulbultar och kingpinar med svivelarmar, Jag hade framvagnen nere och bytte fjädrar och stötdämpare det verkade vara någotsånär klass på slitagedelarna men man vet ju inte det kan gå fort. Motorfästen är också bristvara till denna modellen fick göra nya själv gick inte att få tag i ens i England. Vet du något om växellådan som sitter i om den är bytt från tre till fyrväxlad i efterhand det verkar som lådan är avsedd för 14" hjul hastighetsmätaren fiffar med mellan 7 och 9 km/h.
Användarvisningsbild
USHBOC
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:36

Re: Bdeford CA 30

Inläggav StefanM » 17 dec 2015, 13:05

Jag körde inte så mycket med den, inte mer än att jag konstaterade att växellänkaget var hopplöst dåligt så nå växlar har jag inte ens räknat...........
Med tanke på vem som haft den tidigare kan det nog sitta vad som helst i den. Strump Arne kallade dom han för. Skrotsamlare, alltiallo och mängder med bilar hemma och särskilt gamla vauxhall ett tag. Vet inte ens om han lever idag och minns ännu mindre vad han hette i efternamn. Kanske har det nånstans men arkivet är stort. Enklast är väl att ta ett utdrag på tidigare ägare.
Dom kallade han för strump Arne för att han hade ett tiotal gamla strumpstickningsmaskiner i drift hemma i ladan. Driftsatta av han utan nån som helst kunskap. Jättefina strumpor. Tror han sålde till Clas i Sjön ett tag. Han själv bodde i Gagnef.
StefanM
 
Inlägg: 253
Blev medlem: 19 jul 2011, 15:22

Re: Bdeford CA 30

Inläggav USHBOC » 18 dec 2015, 17:46

StefanM skrev:Jag körde inte så mycket med den, inte mer än att jag konstaterade att växellänkaget var hopplöst dåligt så nå växlar har jag inte ens räknat...........
Med tanke på vem som haft den tidigare kan det nog sitta vad som helst i den. Strump Arne kallade dom han för. Skrotsamlare, alltiallo och mängder med bilar hemma och särskilt gamla vauxhall ett tag. Vet inte ens om han lever idag och minns ännu mindre vad han hette i efternamn. Kanske har det nånstans men arkivet är stort. Enklast är väl att ta ett utdrag på tidigare ägare.
Dom kallade han för strump Arne för att han hade ett tiotal gamla strumpstickningsmaskiner i drift hemma i ladan. Driftsatta av han utan nån som helst kunskap. Jättefina strumpor. Tror han sålde till Clas i Sjön ett tag. Han själv bodde i Gagnef.

Ska hämta ett utdrag ur registret, Reglagen är bättre nu berodde troligtvis på att motorfästena var slut och att lådan inte var fastskruvad o stödbalken när motorfästena renoverades och lådan fixerades hittade jag lägena någotsånär! :-)
Användarvisningsbild
USHBOC
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:36

Re: Bdeford CA 30

Inläggav Bo Norvinge » 01 jan 2016, 16:49

Är det denna som är från Vänersborg?
Såg den lite då och då i mitt område för en del år sedan.

Hittade bild på internet. Har fotograferat den själv, men det var lättare att hämta från nätet.jpg
Hittade bild på internet. Har fotograferat den själv, men det var lättare att hämta från nätet.jpg (40.06 KiB) Visad 27249 gånger
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Bdeford CA 30

Inläggav StefanM » 07 jan 2016, 10:14

Jo det är min gamla så det är samma bil som TS har.
StefanM
 
Inlägg: 253
Blev medlem: 19 jul 2011, 15:22

Re: Bdeford CA 30

Inläggav USHBOC » 29 jul 2016, 19:01

Här kan ni se alla ägare till bilen!
Skärmdump ägarlista.jpg
Skärmdump ägarlista.jpg (124.33 KiB) Visad 26058 gånger
Användarvisningsbild
USHBOC
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 nov 2015, 18:36

Föregående

Återgå till Engelska lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron