GMC

GMC

Inläggav S-V L44 » 31 aug 2011, 22:00

Under ett av mina besök i Holland i vintras så var jag tvungen att stanna och ta några bilder av denna gamla krigare.
Eftersom det fanns ett dike mellan mig och bilen så kom jag inte närmre och därmed är jag osäker om det verkligen är en GMC.
Det fanns väl även en del Chevrolet som såg näst intill likadana ut?
Jag blir inte riktigt klok på vad det är som hänger ned vid sidan av bilen. Skall det fylla någon funktion eller ....?

GMC CCKW - 02 - Pol - Leeuwarden - Holland - LR.JPG
GMC CCKW - 02 - Pol - Leeuwarden - Holland - LR.JPG (124.56 KiB) Visad 8286 gånger

GMC CCKW - 03 - Pol - Leeuwarden - Holland - LR.JPG
GMC CCKW - 03 - Pol - Leeuwarden - Holland - LR.JPG (127.06 KiB) Visad 8286 gånger

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2348
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: GMC

Inläggav Thomas Almen » 01 sep 2011, 16:45

Ser ut att kunna var nån form av bärplatttor, för att bättra på bärighetn vid löst underlag. Men, det är bara min teori.
Thomas Almen
 

Re: GMC

Inläggav S-V L44 » 01 sep 2011, 20:52

Skulle kunna vara en rimlig förklaring.
Bilen står som en "show piece" på en betongplatta utanför firmans huvudkontor som jag tror sysslar med kabelläggning.
Det är kanske en slags "plog" som skapar en fåra som man sedan lägger ned kabeln i.
Bilen hade onekligen sett prydligare ut utan denna hängande vid sidan, men eftersom den sitter där den sitter så bör det ha något med deras verksamhet att göra.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2348
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: GMC

Inläggav Lars-Gunnar » 03 sep 2011, 20:14

Ni tror inte det är någont som börjar slå och väsnas om någon kör i väg med bilen (stjäl den)? Grejen kan ju garanterat inte ligga stilla om man kör.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 


Återgå till Amerikanska lastbilar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster