Jep, en GMC är alltid en GMC!!

Hyttens design är väldigt fin. Synd att man kapat bort Lyktgallren. Om det är en så tidig ska gallren vara symmetriska och mörkerkörningslampan ska sitta ovanpå vänster lyktgaller. Senare utförande är osymmetriskt eftersom man flyttade ner nämnda lampa på vänster framskärm.
Denna "Closed Cab" försvann nånstans 42-43.
US Army regnr på GMC-huvar kan man inte lita på.
Dessa bilar revs ner och hel/delrenoverades efter 1660 miles under krigsåren samt ett antal år efter kriget.
De bilar som var "skrot" plockades ner och delarna som var användbara användes på andra bilar.
Man kan ev. bestämma vilket kontrakt bilen var gjord inom mha chassinummer och därigenom se vilken regnr-serie som chassinummerserien tilldelats. Därigenom kan man göra en uppskattning. MEN, dom bilar som fick anmärkning av kontrollant vid nyleveransen skickades tillbaka och hamnade sedan under annan nummerserie. Hittills har jag inte hört att någon lyckats hitta "mitt-i-prick".
Just den här har varit "Terrängbil M/46" i Sverige och troligen tjänstgjort som pjäsdragare för Bofors 40mm Lvakan. Detta eftersom den fått en trycklufttank innan för fotsteget för att betjäna släpbromsen. Under huven bör då sitta en eftermonterad encylindrig Knorr-kompressor. Detta gjordes i Sverige. Bilens bromssystem bör fortfarande vara original Hydrovac med en extra ventil som påverkar tryckluftsystemet.