Sida 1 av 1

En ovanlig till

InläggPostat: 31 maj 2013, 09:04
av Anders Ason

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 31 maj 2013, 22:36
av Per Thomson
Detta märke var för mig helt obekant men det "luktar" onekligen mycket IFA. Kan tänka mig att det förekom nog mycket företagskonflikter och utbrytningar även i det DDR-kontrollerade näringslivet. Frustrationen var nog oerhört stor över att man alltid hamnade på jumboplats i jämförelse med vad motsvarande västmärken kunde visa upp.

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 09:57
av Bo Norvinge
180 papp - som hittat!

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 16:22
av Per Thomson
Bo Norvinge skrev:180 papp - som hittat!


Oj, det lade jag inte märke till :shock:
Jag läste nog priset med en nolla mindre, förmodar att annonsören gjort ett misstag eller kan det fortfarande finnas DDR-fans?

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 18:38
av herrstina-
Bo Norvinge skrev:180 papp - som hittat!


Klart i nivå med Michelingubbar för 7000:-.

Stina.

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 20:57
av Bo Abrahamsson
Kanske en som lever på hoppet.
Hälsn. Bosse.

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 21:22
av S-V L44
Visst verkar det hutlöst, men handen på hjärtat vad kostar en helrenovering om man lämnar bort hela jobbet och inte gör något renoverings- eller servicearbete själv?
Om detta händer och man sedan vill sälja med full kostnadstäckning hamnar väl priset i den här regionen?
Det har tidigare dykt upp några annonser avseende äldre Scania-Vabis var säljaren begärt hutlöst mycket, eller vad sägs om
- en traktorregistrerad LS63 från 1952 för SEK 450000.- (visserligen fin, men ändå riktigt dyr)
eller
- en civilregistrerad 2F11-0 SKP från 1942 för drygt SEK 300000.-

Resultatet med sådana priser blir naturligtvis extremt svårsålt.
Men å andra sidan är ju inte "den sista idioten född" ännu. (Får man skriva så idag utan att väcka anstöt?)

// Kjell N

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 21:45
av Bo Abrahamsson
S-V L44 skrev:Visst verkar det hutlöst, men handen på hjärtat vad kostar en helrenovering om man lämnar bort hela jobbet och inte gör något renoverings- eller servicearbete själv?
Om detta händer och man sedan vill sälja med full kostnadstäckning hamnar väl priset i den här regionen?
Det har tidigare dykt upp några annonser avseende äldre Scania-Vabis var säljaren begärt hutlöst mycket, eller vad sägs om
- en traktorregistrerad LS63 från 1952 för SEK 450000.- (visserligen fin, men ändå riktigt dyr)
eller
- en civilregistrerad 2F11-0 SKP från 1942 för drygt SEK 300000.-

Resultatet med sådana priser blir naturligtvis extremt svårsålt.
Men å andra sidan är ju inte "den sista idioten född" ännu. (Får man skriva så idag utan att väcka anstöt?)

// Kjell N

Beträffande LS63an var det väl den som enligt regnr. var en 2axlad dragbil traktorreg. istället för 3axlad flakbil.
Hälsn. Bosse.

Re: En ovanlig till

InläggPostat: 01 jun 2013, 21:48
av S-V L44
Det stämmer, Bosse.
Så den var tillika ett "fuskbygge"-

// Kjell N