Sida 1 av 1
		
			
				En ovanlig till
				
Postat: 
31 maj 2013, 09:04 
				av Anders Ason
				
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
31 maj 2013, 22:36 
				av Per Thomson
				Detta märke var för mig helt obekant men det "luktar" onekligen mycket IFA. Kan tänka mig att det förekom nog mycket företagskonflikter och utbrytningar även i det DDR-kontrollerade näringslivet. Frustrationen var nog oerhört stor över att man alltid hamnade på jumboplats i jämförelse med vad motsvarande västmärken kunde visa upp.
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 09:57 
				av Bo Norvinge
				180 papp - som hittat!
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 16:22 
				av Per Thomson
				Bo Norvinge skrev:180 papp - som hittat!
Oj, det lade jag inte märke till  

Jag läste nog priset med en nolla mindre, förmodar att annonsören gjort ett misstag eller kan det fortfarande finnas DDR-fans?
 
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 18:38 
				av herrstina-
				Bo Norvinge skrev:180 papp - som hittat!
Klart i nivå med Michelingubbar för 7000:-.
Stina.
 
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 20:57 
				av Bo Abrahamsson
				Kanske en som lever på hoppet.
Hälsn. Bosse.
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 21:22 
				av S-V L44
				Visst verkar det hutlöst, men handen på hjärtat vad kostar en helrenovering om man lämnar bort hela jobbet och inte gör något renoverings- eller servicearbete själv?
Om detta händer och man sedan vill sälja med full kostnadstäckning hamnar väl priset i den här regionen?
Det har tidigare dykt upp några annonser avseende äldre Scania-Vabis var säljaren begärt hutlöst mycket, eller vad sägs om
- en traktorregistrerad LS63 från 1952 för SEK 450000.- (visserligen fin, men ändå riktigt dyr)
eller
- en civilregistrerad 2F11-0 SKP från 1942 för drygt SEK 300000.-
Resultatet med sådana priser blir naturligtvis extremt svårsålt.
Men å andra sidan är ju inte "den sista idioten född" ännu. (Får man skriva så idag utan att väcka anstöt?)
// Kjell N
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 21:45 
				av Bo Abrahamsson
				S-V L44 skrev:Visst verkar det hutlöst, men handen på hjärtat vad kostar en helrenovering om man lämnar bort hela jobbet och inte gör något renoverings- eller servicearbete själv?
Om detta händer och man sedan vill sälja med full kostnadstäckning hamnar väl priset i den här regionen?
Det har tidigare dykt upp några annonser avseende äldre Scania-Vabis var säljaren begärt hutlöst mycket, eller vad sägs om
- en traktorregistrerad LS63 från 1952 för SEK 450000.- (visserligen fin, men ändå riktigt dyr)
eller
- en civilregistrerad 2F11-0 SKP från 1942 för drygt SEK 300000.-
Resultatet med sådana priser blir naturligtvis extremt svårsålt.
Men å andra sidan är ju inte "den sista idioten född" ännu. (Får man skriva så idag utan att väcka anstöt?)
// Kjell N
Beträffande LS63an var det väl den som enligt regnr. var en 2axlad dragbil traktorreg. istället för 3axlad flakbil.
Hälsn. Bosse.
 
			 
			
		
			
				Re: En ovanlig till
				
Postat: 
01 jun 2013, 21:48 
				av S-V L44
				Det stämmer, Bosse.
Så den var tillika ett "fuskbygge"-
// Kjell N