Sida 1 av 1
En ovanlig till

Postat:
31 maj 2013, 09:04
av Anders Ason
Re: En ovanlig till

Postat:
31 maj 2013, 22:36
av Per Thomson
Detta märke var för mig helt obekant men det "luktar" onekligen mycket IFA. Kan tänka mig att det förekom nog mycket företagskonflikter och utbrytningar även i det DDR-kontrollerade näringslivet. Frustrationen var nog oerhört stor över att man alltid hamnade på jumboplats i jämförelse med vad motsvarande västmärken kunde visa upp.
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 09:57
av Bo Norvinge
180 papp - som hittat!
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 16:22
av Per Thomson
Bo Norvinge skrev:180 papp - som hittat!
Oj, det lade jag inte märke till

Jag läste nog priset med en nolla mindre, förmodar att annonsören gjort ett misstag eller kan det fortfarande finnas DDR-fans?
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 18:38
av herrstina-
Bo Norvinge skrev:180 papp - som hittat!
Klart i nivå med Michelingubbar för 7000:-.
Stina.
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 20:57
av Bo Abrahamsson
Kanske en som lever på hoppet.
Hälsn. Bosse.
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 21:22
av S-V L44
Visst verkar det hutlöst, men handen på hjärtat vad kostar en helrenovering om man lämnar bort hela jobbet och inte gör något renoverings- eller servicearbete själv?
Om detta händer och man sedan vill sälja med full kostnadstäckning hamnar väl priset i den här regionen?
Det har tidigare dykt upp några annonser avseende äldre Scania-Vabis var säljaren begärt hutlöst mycket, eller vad sägs om
- en traktorregistrerad LS63 från 1952 för SEK 450000.- (visserligen fin, men ändå riktigt dyr)
eller
- en civilregistrerad 2F11-0 SKP från 1942 för drygt SEK 300000.-
Resultatet med sådana priser blir naturligtvis extremt svårsålt.
Men å andra sidan är ju inte "den sista idioten född" ännu. (Får man skriva så idag utan att väcka anstöt?)
// Kjell N
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 21:45
av Bo Abrahamsson
S-V L44 skrev:Visst verkar det hutlöst, men handen på hjärtat vad kostar en helrenovering om man lämnar bort hela jobbet och inte gör något renoverings- eller servicearbete själv?
Om detta händer och man sedan vill sälja med full kostnadstäckning hamnar väl priset i den här regionen?
Det har tidigare dykt upp några annonser avseende äldre Scania-Vabis var säljaren begärt hutlöst mycket, eller vad sägs om
- en traktorregistrerad LS63 från 1952 för SEK 450000.- (visserligen fin, men ändå riktigt dyr)
eller
- en civilregistrerad 2F11-0 SKP från 1942 för drygt SEK 300000.-
Resultatet med sådana priser blir naturligtvis extremt svårsålt.
Men å andra sidan är ju inte "den sista idioten född" ännu. (Får man skriva så idag utan att väcka anstöt?)
// Kjell N
Beträffande LS63an var det väl den som enligt regnr. var en 2axlad dragbil traktorreg. istället för 3axlad flakbil.
Hälsn. Bosse.
Re: En ovanlig till

Postat:
01 jun 2013, 21:48
av S-V L44
Det stämmer, Bosse.
Så den var tillika ett "fuskbygge"-
// Kjell N