Sida 1 av 2
		
			
				Scania 112 -81
				
Postat: 
09 apr 2012, 16:11 
				av Lasse Hsand
				Denna förtjänar nästan att bli lastbil igen. Ser rätt bra ut på bild.  
http://www.blocket.se/vasternorrland/Sc ... m?ca=4&w=3
		
			
 
			
			- 112a.jpg (93.18 KiB) Visad 22727 gånger
 
		
		  
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
09 apr 2012, 17:55 
				av Anders Ason
				Allt annat än V8 verkar vara ute  
  
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
09 apr 2012, 18:47 
				av Lasse Hsand
				Är det verkligen så illa med det diesel pris som råder?
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
09 apr 2012, 19:05 
				av Reid Hulting
				Kanske just därför 
  
 .
Reid.
 
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
10 apr 2012, 19:35 
				av Lasse Hsand
				
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
10 apr 2012, 20:28 
				av Anders Ason
				Lasse Hsand skrev:Denna förtjänar nästan att bli lastbil igen. Ser rätt bra ut på bild.  ...
 
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
10 apr 2012, 21:00 
				av Reid Hulting
				Min erfarenhet är att V8:an med sin kraft behöver ta i mindre, med påföljande lägre bränsleförbrukning, givet allt annat lika.
Reid.
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
13 apr 2012, 10:03 
				av FreddeLex
				Leif Grävare i Tännäs har haft den bilen tidigare,det är hans lackering.
Men jag tror att det är Olsson&söner i Landön som hade den från början.
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
13 apr 2012, 15:22 
				av Thomas Almen
				FreddeLex skrev:Leif Grävare i Tännäs har haft den bilen tidigare,det är hans lackering.
Men jag tror att det är Olsson&söner i Landön som hade den från början.
CAG-bil då, förmodligen.
 
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
13 apr 2012, 15:25 
				av Thomas Almen
				Reid Hulting skrev:Min erfarenhet är att V8:an med sin kraft behöver ta i mindre, med påföljande lägre bränsleförbrukning, givet allt annat lika.
Reid.
Fast jag har kört Scania 6:or ihop med V8:or, bl.a flis och timmer, å då har 6:an hellre gått billligare. Lika lass och samma sträckor. Men då har man förlorat kanske en kvart i körtid på ca: 20 mil.
 
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
13 apr 2012, 21:03 
				av FreddeLex
				Thomas Almen skrev:FreddeLex skrev:Leif Grävare i Tännäs har haft den bilen tidigare,det är hans lackering.
Men jag tror att det är Olsson&söner i Landön som hade den från början.
CAG-bil då, förmodligen.
 
Men CAG kom väl senare,-83?
Måste vara den här bilen Sandberg&Jonsson hade en sommar,och då åkte jag en sväng i den av nån anledning....men nog vill jag minnas att det var manuell växellåda. Då var den grön med gula stripes.
Leif brukar köpa bilar av S&J.....
 
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
13 apr 2012, 21:12 
				av Thomas Almen
				Minns bara en 112 åt "Gejjesan", å den var det CAG-låda i. En 113 hade dom senare, men annars var det tunnsått med torpedScanior där.
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
14 apr 2012, 18:11 
				av Dalton
				Veckan före påsk var jag in hos Leif i Tännäs och gick ett varv runt bilen. Ser ut att vara i bra skick. Då satt det grusflak på. 
Flytten från Tännäs och avtagande av flak måste ha gått ganska rask sedan jag var dit och tittade.
/D
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
14 apr 2012, 18:14 
				av Lasse Hsand
				Är det samma bil denna är ju traktor reggad. Det är väl inte gjort i en handvändning. 

 
			 
			
		
			
				Re: Scania 112 -81
				
Postat: 
15 apr 2012, 15:38 
				av Dalton
				Den var traktorreg. då också. Var utannonserad komplett med flak, plogfästen och även plogar om man ville. 
Då i Leifs ägo och det var lite för att stilla nyfikenheten ang. skicket jag vek in och tittade när jag ändå var på trakten.
/D