Hmm, ett för mycket?

Vill du uppmärksamma annonser på Blocket, Blinto, Klaravik eller liknande sajter så gör det här!

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Hmm, ett för mycket?

Inläggav Thomas Almen » 04 mar 2012, 21:23

http://www.blocket.se/gotland/Slapvagn_ ... m?ca=3&w=3 Vad är det för fabrikat å årsmodell?
Thomas Almen

Re: Hmm, ett för mycket?

Inläggav Reid Hulting » 04 mar 2012, 22:05

Fabrikatet kommer jag faktiskt inte ihåg, -89 tror jag det var. Skjutbar boggie med hjälp av en lång hydraulkolv mellan ramarna. P.g.a. slitage har man helt enkelt loppat fast boggien. Har gått på en husfabrik som jag just nu i mitt febertillstånd inte kommer på vad den heter eller hette. Furulid kanske det var. Köptes för några år sen för att säljas som storbalsvagn nere på Gotland, blev kvar i Nyköping, men nu tänkte jag få iväg den. Sålt många utrangerade vagnar nere på Gotland. Tack vare att det är parabel-fjädrat och inte supersingel-hjul så har ju chilenare och bolivianer varit jätteintresserade att exportera det till Sydamerika, men bara under förutsättning att det blir "kompis"-pris och att jag transporterar ner det till Göteborg, gratis :roll: :evil: . Så jag får väl fortsätta sitta här i Sockholm och tycka synd om mig själv :mrgreen: .
Reid.
Reid Hulting

Inläggav Thomas Almen » 04 mar 2012, 22:21

Äh, det som inte dödar, härdar...
Thomas Almen

Inläggav Lasse Hsand » 07 mar 2012, 20:27

Vad borde en gammal ca 20år treaxlig trailer kosta? Var och tittade på några igår. Ej besad dom sista tre åren dåliga super singel däck sönder tryck kapell och ställning.
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Reid Hulting » 07 mar 2012, 21:48

Svårt att säga så här på fjärr, men på din beskrivning 0 -10 tusen. Har ju ett visst skrotvärde minus omkostnader.
Reid.
Reid Hulting

Inläggav Lasse Hsand » 07 mar 2012, 21:50

Ska under söka detta närmare. Men det var väl den summa som jag är beredd att ge.
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Återgå till Blocket Blinto Klaravik - annonser