Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Vill du uppmärksamma annonser på Blocket, Blinto, Klaravik eller liknande sajter så gör det här!

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer


Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Lars-Gunnar » 24 nov 2011, 22:47

Är 50,000 ett bra pris? Vad kostar sedan inte iordningställandet? Det är ju en gammal tysk bil så delar och annat finns väl i Tyskland vilket innebär resor dit. Bilen kostade aldrig så mycket ny.

Kanske tyskarna hostar upp priset utan att knysta`?

Lars-Gunnar
Lars-Gunnar
 

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Sudde52 » 24 nov 2011, 23:15

Lars-Gunnar skrev:Är 50,000 ett bra pris? Vad kostar sedan inte iordningställandet? Det är ju en gammal tysk bil så delar och annat finns väl i Tyskland vilket innebär resor dit. Bilen kostade aldrig så mycket ny.

Kanske tyskarna hostar upp priset utan att knysta`?

Lars-Gunnar

Vad bilen kostade när den var ny går väl inte att jämföra med dagens kronkurs?
mvh Sudde
Användarvisningsbild
Sudde52
 
Inlägg: 434
Blev medlem: 30 aug 2008, 23:05
Ort: Nybro

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Anders Ason » 24 nov 2011, 23:21

Vill minnas att denna annons varit ute tidigare? Intressant bil onekligen, när får vi se den på en träff?
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5612
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Kjell T » 24 nov 2011, 23:22

Mycket intressant bil. Hoppas någon aktiv tar hand om den och renoverar den. Det vore trevligt att få se den i funktion.
Kjell T
 
Inlägg: 2239
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav färingsösoljeätare » 25 nov 2011, 00:20

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 17:58, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Lars-Gunnar » 25 nov 2011, 23:59

färingsösoljeätare skrev:håller med ovanstående talare bilen ser ju ut o låter som ett perfekt objekt relativt komplett o stått hyfsat fövararat tycker penningtänket är lite fel på veteranbilar
jag köper o renoverar det jag gillar tyvärr oftast mkt risiga bilar vilket bara beror på min egen ekonomi,just känslan när man hittar ngt man vill ha o lyckas få ordning påär underbar o man lär sig massor varje gång.
Ska väl lägga in en presentation o lite bilder nu skruvas det ju på hus o nya garaget o lite vanliga bilar för att få loss pengar men kan ju visa mina 2 högar av delar till en thames frambyggd o austinen som jag köpte i veckan.
Kan även tycka att det är synd när fina orinalbilar med patina o förbättringar en åkare gjort renoveras till nyskick lite av bilens karaktär o själ försvinner då men smaken ä som baken ,Forden o Austinen ska dock renoveras upp till kopier som jag har bilder på när dessa leverades o själen i mina har rostat ut.
När brorsan o jag e klara med verkstan ska en bil om året bli rullande är tanken o vi hoppas på det .
Lite låg idag efter att jag suttit o ringt på listan med fordar o bedfordar från 10 ton o upp som Fredrik fixat, det är ju int många kvar i registret o när man ringer som jag gjort ca 20 samtal på dessa o endast fått napp på några hytter framvagnar motorer allt annat är ute o leker traktorsläp el skrotat.
Så om ngn vet om en ford el bedford från 12 ton o uppåt vore jag glad ,tanken är att det ska bli min bärgare för projekten annars får det bli en trans men de känns lite nya


Hej färingsöoljeätare!

Nej du har rätt att man inte skall tänka i ekonomiska banor men om en person är arbetslös så har denne inte råd. Och när vi inte vet hur det ekonomiska läget är så blir ju folk försiktig. De måste ha ett kapital för dåliga tider. Och vad säger att man inte får ifrågasätta priset. Ibland finns det folk som inte har vett om vad saker kostar utan slänger ut en summa. Sist och viktigast är att man inte blir lurad för det skulle just vara roligt! Nu har de ju aviserat höjda räntor så visst har man all anledning att vara försiktig med pengarna speciellt om man har dyra lån. Tack och lov har jag betalat alla huslån så jag behöver inte oroa mig men andra kanske.

Jag var på bibban och fann en bok om bussar i Sverige under 100 år och vet du vad? Där fanns en Bedford chinese six som hade singel boogie fram. En såpdan skulle jag vilja åka i. Tänk två axlar fram hur det inte skulle kännas komfortmässigt. Det var bara på ett fotografi men intressant.

Sagt i all välmening!
Lars-Gunnar :) :wink:
Lars-Gunnar
 

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav färingsösoljeätare » 26 nov 2011, 19:34

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 18:00, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Anders » 26 nov 2011, 21:22

Den här bilen har ju funnits med tidigare på forumet i den här tråden.
Helt klart en väldigt intressant bil!

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2332
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav färingsösoljeätare » 26 nov 2011, 23:03

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 18:01, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Anders » 26 nov 2011, 23:35

Spontant känns det som att det här vore något för ett tyskt militärfordonsmuseum?
Det kan inte finnas många bilar kvar av den här årgången i tyskland idag.
Man hoppas ju att den hittar till en ägare som verkligen kan visa upp den så som den förtjänar :)

Anders
Användarvisningsbild
Anders
 
Inlägg: 2332
Blev medlem: 09 maj 2007, 01:43
Ort: Oxelösund

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Reid Hulting » 08 dec 2011, 14:42

Blev lite nyfiken och intresserad efter ett tag och tog kontakt med säljaren, men bestämde mig efter ett tag för att hålla mig till det jag ursprungligen bestämt mig för att hålla på med. Alltså fordon från 50, 60 och 70-talen (kan väl kanske bli nåt undantag :D ).
När jag kontaktade ägaren för att meddela det fick jag reda på att bilen är såld till Holland :( . Men man får väl anta att den blir ordentligt restaurerad.
Reid.
Reid Hulting
 
Inlägg: 2412
Blev medlem: 08 aug 2010, 14:47
Ort: Gotland, Farsta, Nynäshamn och Västerhaninge.

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav färingsösoljeätare » 10 dec 2011, 11:59

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 18:02, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav Magnus Wiksten » 29 dec 2011, 14:00

Hallå gubbar. Lite tråkigt att sälja min Krupp till Holland, men tyvärr så var det inget större intresse för lastbilen här i Sverige, antar att den var lite för konstig och ovanlig :) Tyskar och Holländare var som tokiga och det var faktiskt även en man ifrån USA som visade intresse för lastbilen. Jag hade mer än gärna behållt lastbilen för en komande renovering men kom till insikt om att jag inte hade tiden för renoveringen då jag antar att jag inte är ensam om att dra på mig en massa projekt som skall renoveras och tron på att man ska bli 300år gammal :) Hur som helst så kom bilen till en mycket seriös man som hade ett stort intresse för just Krupp och det känns bara bra att lastbilen kommer till rätt person och framför allt att den nu kommer att renoveras för att kunna användas och visas upp på träffar. Trevligare att få se lastbilen renoverad i Holland än att ha ett renoveringsobjekt som bara står år in och ut i en lada. Önskar Holländaren lycka till och förhoppningsvis kommer vi om några år att kunna se denna lastbil på någon träff eller i någon tidning.

/Magnus
Magnus Wiksten
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 25 mar 2010, 12:36
Ort: Stora Mellösa / Örebro

Re: Nåt för Reid att komplettera samlingarna med?

Inläggav S-V L44 » 16 maj 2015, 00:51

Fick veta idag att en likadan Krupp som såldes till Holland gick hos en åkare i Riddarhyttan.
Jag har en bild på det timmerbilsekipaget (tvåaxlad dragbil med enaxlad timmertrailer), men kan tyvärr inte visa upp bilden då jag inte äger originalbilden.
Bilen hade samma typ av hytt som den som gick till Holland.
En annan Krupp från Gävleborgs län hade även den samma typ av hytt. (Bild från http://www.Helsingebilder.se)

Krupp - X3673 - GWA294co.jpg
Krupp - X3673 - GWA294co.jpg (131.5 KiB) Visad 19584 gånger

Var hyttypen originalmonterad på chassierna när de levererades från Tyskland?

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2348
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Nästa

Återgå till Blocket Blinto Klaravik - annonser

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster