Vill du uppmärksamma annonser på Blocket, Blinto, Klaravik eller liknande sajter så gör det här!
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av Lasse Hsand » 08 nov 2011, 21:50
Har själv funderat att handla på Ebay. Hittade en sotningssats till min bandtraktor för en 500hundring. Till skillnad mot bara toppackningen för 1500spänn här. Men då ska använda något som heter Paypal vad är det? Minn känsla är att jag blir blåst för att jag inte begriper vad det handlar om. Snälla kan någon förklara så att jag kan bli lite mer internationell. Mvh Lars (infödingen)
MVH Lars .J
-

Lasse Hsand
-
av Bo Norvinge » 08 nov 2011, 21:58
Lasse Hsand skrev:Har själv funderat att handla på Ebay. Hittade en sotningssats till min bandtraktor för en 500hundring. Till skillnad mot bara toppackningen för 1500spänn här. Men då ska använda något som heter Paypal vad är det? Minn känsla är att jag blir blåst för att jag inte begriper vad det handlar om. Snälla kan någon förklara så att jag kan bli lite mer internationell. Mvh Lars (infödingen)
Det är en slags betaltjänst. Du sätter in pengar som förs över till säljaren först efter att du fått varan. Risken för att bli blåst minskar. Får du inte varan så dras inte pengarna.
Man kan sätta in hur mycket man vill. Som ett slags konto helt enkelt.
-

Bo Norvinge
-
-
av Lasse Hsand » 08 nov 2011, 22:08
Det lät ju väldigt enkelt. Måste nog prova på något billigt först.

MVH Lars .J
-

Lasse Hsand
-
av Lars-Gunnar » 11 nov 2011, 01:59
Jag har massor av gånger fått E-mail från PayPal men de har jag tagit bort meddetsamma då devill att man skall klicka på en länk för att de vill att am skall klicka på en viss länk. Så Lasse, får du ett sådant mail ta bort det för det är Ryssar, Nigerianer och hela bunten som vill åt ens pengar. Kom ihåg att PayPal newer skickar mail till folk. Jag vet inte hur många mail jag tagit bort. för alla jag har fått vet jag är falska. Jag har betalt till USA via Paypal och inte haft några besvär. Mail behöver du så du kan meddela mottagaren och betalningen gör du seda via PayPal steg för steg.
Nedanstående länk har jag hämtat från en säker sida med hänglås som syns. Klicka på den och läs så förstår du.Det är rått som Norvinge skriver men det finns mer att läsa. Klicka på länken ochkänn dig lugn.
https://www.paypal.com/se/cgi-bin/websc ... ut-outsideLars-Gunnar

-
Lars-Gunnar
-
av Lars-Gunnar » 11 nov 2011, 02:04
På Ebay säljer de foton av Volvo bland annat brchyrmaterial och jag undrar om det inte är ett brott motupphovsrätten? Undra vad AB Volvo säger om folk gör sig en förtjänst på 5 £ på deras material.
Ni kan klicka på länken och se.
Lars-Gunnar

-
Lars-Gunnar
-
Återgå till Blocket Blinto Klaravik - annonser