Nåt för en viss forummedlem?

Vill du uppmärksamma annonser på Blocket, Blinto, Klaravik eller liknande sajter så gör det här!

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Nåt för en viss forummedlem?

Inläggav Thomas Almen » 05 sep 2010, 18:11

Thomas Almen
 

Re: Nåt för en viss forummedlem?

Inläggav S-V L44 » 05 sep 2010, 18:41

Tack för tipset. Jag letade länge efter en L40-modell, men fann egentligen inga eller så var de redan sålda när jag ringde på annonserna.
Nu när jag väl har köpt huset fullt med gamla lastbilar (4 stycken), så har det dykt upp en hel rad L40, men det är tyvärr svårt att motivera köp nu (hänsyn till familjen som tycker jag har för mycket skrot).
Jag köpte först två skakfyror i tron att åtminstone en av dem skulle vara en L40, men det visade sig vara en 2L12 från 1948. Den andra var en L51 av tidigaste årtalet, dvs. 1953.
Sen har jag kompletteringsköpt en relativt frisk 2F12 från 1949 och tog samtidigt hem en Volvo L249 från 1952 då det i princip kostar lika mycket att transportera en bil som två.

Det har aldrig dykt upp någon L40 på veteranlastbilsrallyn, träffar, etc., men det finns ju ett antal registrerade fordon, så det är något fler kvar än jag först trott.
Därför är det kanske inte så angeläget att leta efter just en L40, det skulle egentligen bara vara om jag fann lastbilen med "rätt" chassinummer.

Så jag får nöja mig med det jag redan har.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44
 
Inlägg: 2348
Blev medlem: 11 aug 2008, 23:22
Ort: Staffanstorp

Re: Nåt för en viss forummedlem?

Inläggav Thomas Almen » 05 sep 2010, 18:51

Ok, tyckte bara det passade forumsign. din. Men det är inte ofta man ser annonser på den där modellen.
Thomas Almen
 

Re: Nåt för en viss forummedlem?

Inläggav Lars-Gunnar » 05 sep 2010, 18:56

Ja, smärtgränsen tycks vara nådd för en del främst då vad gäller frun/sambon som ju inte har bså lite att säga till om.

Lars-Gunnar :wink:
Lars-Gunnar
 

Re: Nåt för en viss forummedlem?

Inläggav Kjell T » 05 sep 2010, 21:24

Det kan behövas många bilar av samma modell ibland för att det skall gå att få ihop en fungerande för vettiga pengar. Finns det någon fru eller sambo som någonsin tyckt att gubben har allt för lite grejer eller jublat av glädje när det har införskaffats mera "skrot"?
Kjell T
 
Inlägg: 2241
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten


Återgå till Blocket Blinto Klaravik - annonser

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster