Intressant historia ...

Vill du uppmärksamma annonser på Blocket, Blinto, Klaravik eller liknande sajter så gör det här!

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Intressant historia ...

Inläggav Anders Ason » 04 jul 2012, 19:48

... hur mycket kan det egentligen finnas i våra marker?

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_Lv ... ?ca=14&w=3
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Intressant historia ...

Inläggav Lasse Hsand » 04 jul 2012, 20:00

Måste nog skaffa mig en metalldetektor och börja med lite påtande i trädgården. Fan va man skulle gräva om stötte på en torpedvägg i det skicket!!!!!!!!!!!!
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav S-V L44 » 04 jul 2012, 23:55

Det var inte helt ovanligt att man som privatperson begravde bilar som man ville bli av med på den egna tomten/marken.
Jag känner till ett antal bilar som begravts, visserligen personbilar bl.a. en BMW 502 och en Volvo PV, och kan nog i stort sett peka ut platserna var de ligger.
Så vitt jag känner till har de bilarna inte plockats upp. När fastigheterna sedan byter ägare kan man ju som ny ägare få en rejäl överraskning om man av någon anledning börjar gräva lite djupare.

Ett annat sätt att bli av med en gammal skrotbil var att elda upp den. Jag minns en gammal SJ-buss som stod på allmän plats och som man brukade leka i. Det var en Scania-Vabis bulldogbuss från 1930-talet (modell 830 eller 840, kanske). En dag kom ägaren med en dunk bensin och bad oss gå åt sidan. Sedan hällde han bensin i bussen och tände på.

// Kjell N
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Lasse Hsand » 05 jul 2012, 08:48

Var i höstas på ett jobb i Högakusten. Mitt på dan bjöds det på kaffe och som vanligt när man är på ett nytt ställe så leder man samtalet in på bilar lastbilar och maskiner. Farbrorn berättade att när han byggde kåken så hade dom fyllt ut slänten med gamla bilvrak som fyllts över. Men när husfirman kom och skulle sätta balkgrunden så kom bilarna fram och dom ville inte bygga på detta. Så massorna fick snabbt bytas ut. Fick också veta att en av bilarna var Landhövdingens gamla Packard Y1an. Den skulle man kommit över innan. :D
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Återgå till Blocket Blinto Klaravik - annonser