Per;- jag er gudskelov inte så gammal som dig endnu, men på den tiden hvor jag kjörte eksport fra start 80 tallet, da sejlede vi med Gedser - Warnemünde färjan, når vi skulle til Nürnberg - Bayreuth - München och det var på den tiden, hvor vi normalt skulle fortolde dieselolja, når man skulle ind i vesttyskland,- men alt hvad der kom ind fra östlande ( DDR ) var toldfrit, så det betød ingenting, om man havde 600 liter olja i tanken ,- det var fidusen med at kjöre ind i Hof.
På den tiden, var det den gamla danske färje Kong Frederik och en tysk färje ochså, som vi sejlede med, så der skulle bakkes ind på färjan i Gedser och i Warnemünde ochså. De skandinaviske chauffører kunne alla bakke med ekipagen, men de kunne de östtyska chaufförer inte finde ud af, så de koblade altid av och satte hytten i midten af ekipagen, så kunne de lettere kjöre släbet ind på färjan, på det sett.
Hälsn. Skandinaven.

- 4031021061_1ae282cfa7.jpg (87.58 KiB) Visad 13883 gånger