Âr detta et BEGE hytt på International ?

Här ges möjlighet att behandla järnväg, flyg- och sjöfart samt diverse truckar och lastmaskiner. Områden som ändå har viss anknytning till lastbilar och landsvägstransporter.

Moderator: Anders Ason

Re: Âr detta et BEGE hytt på International ?

Inläggav Lars-Gunnar » 03 jan 2012, 00:44

Så det var WHITE DIESEL som stpd på motorhuvens sida? Det var snopet då jag uteslutit detta märke men nu skall det väl bli andra bullar. Fick nämligen ett 300 kronors presentkort och via Bokia har jag ikväll beställt 2 böcker; White Trucks på 50 och 60-talet så då får jag säkert se hur dessa bilar tog sig ut in the past.

Jo du Anders du har ju dragit den rätta slutsatsen att det inte är samma bilar bara ett reklamfoto på den andra. White hade ju rena alphyddan till hytt i 20 år så BeGe var ett bra val.

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar
 

Re: Âr detta et BEGE hytt på International ?

Inläggav färingsösoljeätare » 03 jan 2012, 15:05

:arrow:
Senast redigerad av färingsösoljeätare 28 maj 2012, 18:20, redigerad totalt 1 gång.
färingsösoljeätare
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 31 aug 2011, 15:17

Re: Âr detta et BEGE hytt på International ?

Inläggav Lars-Gunnar » 03 jan 2012, 22:40

färingsösoljeätare skrev:Har ock så en liten undran om vad chaufförerna gillade trähytterna, är ju runt rätt mkt o dessutom ringer o pratar med äldre åkare ,chaufförer.
Har väl fått åsikter om dessa men villl veta mer.
Är obotligt nyfiken o vet att kunskap finns här o om det finns äldre åkare med mkt bilder info som känner för att dela med sig i hemmets lugna vrå över en kopp kaffe hör av er o även ni som har lastbilar fram till 65 vill jag ha kontakt med


Min far fick en Volvo Titan med BeGe-hytt och han var hur belåten som helst med hytten. Sedan blev han nedgraderad och fick en Viking Turbo med Nyströmhytt!. Det föll honom inte alls i smaken så när företaget skulle uppgradera till en Volvo Titan Turbo 230 hk så sa farsan ifrån.På en personalfest skrämde han väl nästan livet ur chefen så han fick som han ville men om det var en BeGe eller Floby men den hade fönster som rundade hörnen och normal storlek så man inte satt 1 meter från rutan.
Vad var det då med Nyströmhytten? Jag åkte i den och jag tyckte den var spartansk och de där blinkersena som satt på backspeglarna var väl inte världens grej.jag frågade aldrig min far varför han inte gillade Nyström. Det kan vara att han en gång blivit "vän" med BeGe och sedan fick han något som han inte trivdes med. Arbetsmiljön? Men Nyströms hytt var inte gjord av papp som BeGe:s gamla så jag tror den var rejälare trots allt. Andra får svara för hållbarheten mot fukt och rost.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Föregående

Återgå till Övrig logistik- och transporthistoria

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster