färingsösoljeätare skrev:Har ock så en liten undran om vad chaufförerna gillade trähytterna, är ju runt rätt mkt o dessutom ringer o pratar med äldre åkare ,chaufförer.
Har väl fått åsikter om dessa men villl veta mer.
Är obotligt nyfiken o vet att kunskap finns här o om det finns äldre åkare med mkt bilder info som känner för att dela med sig i hemmets lugna vrå över en kopp kaffe hör av er o även ni som har lastbilar fram till 65 vill jag ha kontakt med
Min far fick en Volvo Titan med BeGe-hytt och han var hur belåten som helst med hytten. Sedan blev han nedgraderad och fick en Viking Turbo med Nyströmhytt!. Det föll honom inte alls i smaken så när företaget skulle uppgradera till en Volvo Titan Turbo 230 hk så sa farsan ifrån.På en personalfest skrämde han väl nästan livet ur chefen så han fick som han ville men om det var en BeGe eller Floby men den hade fönster som rundade hörnen och normal storlek så man inte satt 1 meter från rutan.
Vad var det då med Nyströmhytten? Jag åkte i den och jag tyckte den var spartansk och de där blinkersena som satt på backspeglarna var väl inte världens grej.jag frågade aldrig min far varför han inte gillade Nyström. Det kan vara att han en gång blivit "vän" med BeGe och sedan fick han något som han inte trivdes med. Arbetsmiljön? Men Nyströms hytt var inte gjord av papp som BeGe:s gamla så jag tror den var rejälare trots allt. Andra får svara för hållbarheten mot fukt och rost.
Lars-Gunnar