Sida 4 av 4

Re: VANAJA

InläggPostat: 27 jul 2013, 07:56
av Per Thomson
Intressant med data-uppgifterna under bilderna. Att bilderna är bra vet du redan så det behöver jag inte säga men bulk-ekipaget några bilder är extra suveränt. Sådan miljö-bilder går hem. :D

Re: VANAJA

InläggPostat: 30 jul 2013, 18:00
av bma.finland
img496.jpg
img496.jpg (170.42 KiB) Visad 20199 gånger
¨
påsisu sidan nämdes världsbankens lån till finland för anskaffning av vägunderhållsfordon,450 gick till då delvis privatägda SISU och 250 till statsägda VANAJA . minns jag rätt levererades VANAJA bilarna 64 65 och SISUn 65-67 sedan 68 fusionerades de två med sisu som huvudägare ,och finska staten som majoritetsägare. VANAJA hade normalt AEC som första alternativ till motor ,men dessa A68 hade leyland motorer på vägverkets order ,samma teknisk dna som SISU K 148,logiskt eller hur

Re: VANAJA

InläggPostat: 30 jul 2013, 20:36
av Per Thomson
Var det denna modell som svenska vägverket också importerade något testexemplar av?
Om du inte vet just det kanske någon annan vet :?:

Re: VANAJA

InläggPostat: 30 jul 2013, 22:56
av Kjell T
Det var inte den modellen om Vägverket hade.

Re: VANAJA

InläggPostat: 20 jan 2014, 20:03
av bma.finland
img622.jpg
img622.jpg (198.68 KiB) Visad 19811 gånger

VANAJA 690 Turbo AEC AVT690 fuller och vanajas boggie (lyfter med fullt lass,senare adopterad till sisu :mrgreen: ) 65-67

Re: VANAJA

InläggPostat: 21 jan 2014, 08:34
av Per Thomson
Kjell T skrev:Det var inte den modellen om Vägverket hade.


Ok, tack!

Re: VANAJA

InläggPostat: 01 feb 2014, 12:25
av bma.finland
img725.jpg
img725.jpg (181.59 KiB) Visad 19720 gånger

några år äldre en föregående runda lamppor

Re: VANAJA

InläggPostat: 20 dec 2023, 17:28
av Per Thomson
Tillhör Carl-Johan Blomqvist
20231205_095451.jpg
20231205_095451.jpg (444.3 KiB) Visad 540 gånger