Plåtskylt till tipp

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Plåtskylt till tipp

Inläggav BURTRÄSKARN » 14 okt 2008, 21:09

Undrar om det är någon som har en plåtskylt liggande till försäljning där det står TIPP UT SPÄRR IN ? Skylten satt orginal på Br-forslunds tippar och senare foco-tipp.Gul skylt med svart text.MVH :D JENS TEL 0914-55594 ELLER 0910-589100
Användarvisningsbild
BURTRÄSKARN

Re: Plåtskylt till tipp

Inläggav Lars-Gunnar » 28 okt 2008, 14:18

Det där minns jag!

Minns du hur plåten såg ut? Om du kan nskaffa en aluminiumplåt i en viss storlek skall jag höra med en som gör dekaler och finns på www.maskinisten.net och heter Anton Gremminger. Denne man gör dekaler och varningstryck till Åkerman grävmaskiner och andra märken. Trevlig att ha att göra med!! Du kan gå med i maskinisten om du vill och därifrån kan du maila honom och höra dig för.

Hör först. Gör nget förrän du har allt klart för dig.

Var det svart text mot gul botten? Hur stor ungefär var den? Sådant vill han veta tror jag.

Lars-Gunnar :wink:
Lars-Gunnar

Re: Plåtskylt till tipp

Inläggav BURTRÄSKARN » 29 okt 2008, 19:35

Skylten har måtten,bredd 75mm,längd 165mm.svart text med stora bokstäver mot en vägverksgul botten,och det är en svart rand på 2mm ca 5mm in, runtom.Bokstäverna är ca 17mm höga TIPP UT
SPÄRR IN
Jag har pratat med en del äldre gentlemen som har jobbat på tippmoteringen i skellefteå,och även br forslunds i burträsk,får se om man får något napp.Dom övriga skyltarna var mycket fina ser ut som nya,bla den som det står LUTA ER EJ IN UNDER UPPLYFTAT FLAK UTAN ATT DETTA ÄR SPÄRRAT.Det är väl inte hela världen om man inte skulle hitta något,men det vore kul :lol:
Användarvisningsbild
BURTRÄSKARN

Återgå till Objekt sökes