Kan någon ge tips om vart man kan vända sig för reservdelar till BEGE-sätet på bilden Främst är jag ute efter "skumgummidynorna". Dessa har blivit "brännmärkta" av kortsluten rumpgrill
Kolla med Swecon, eller någon annan firma som säljer prylar till entreprenadmaskiner. Det brukar sitta liknande stolar i t.ex dumprar. Eller varför inte Berners.
Hmm, fick en ide´ Förarsätet är ju från vår husbuss och i vår Hägglundare från 1964 var sätena klädda med detta tyg.
tyget.jpg (75.7 KiB) Visad 8689 gånger
Det vore roligt att kunna klä om med detta tyg MEN då måste jag få tag på några meter. Frågan är då VAR kan det finnas att köpa Tips mottages tacksamt!
Jag fick tag på några små bitar av Gösta men tyvärr var det inte helt rätt. Detta kommer dock att användas på annat ställe i vår buss! TACK Gösta
Jag hittade ett tel.nr till Be-Ge och ringde dessa i morse. Talade med en mkt trevlig man och han ska skicka prisuppgifter på dynorna mm. det var inte särskilt dyrt, några kronor över 300 + moms per dyna.
Känns som jag har löst detta iaf. Nu återstår att se om jag kan finna det röda tyget!