Ford Custom cab 0707

Hej
Var kan man vända sig om en behöver ha reservdelar till en Ford custom cab D0707 - 1975 eller en 0710 -1977???
Det dyker upp på blocket ibland men om jag nu vill ha tag på ett nytt oljefilter eller renoveringssats till huvudbromscylindern eller andra slitagedelar?
Jag har en 75a D 0707 som går som flakbärgare samt en 77a D 0710 som det är en stor kompressor där bak med en diesel 6a från Volvo Starke.
Bärgaren går dagligen och är i ganska hyfsat skick, har haft den ett tag och tänker renovera den allt eftersom. Inte så jätte gammal men den väcker uppmärksamhet vart en än kommer och det är inte så ofta man ser dessa i trafik längre. Helt klart en riktigt härlig lastbil som jag tänker behålla så länge det går.
0710an är inte i trafik och ser inte ut som att den kommer ut heller. Eventuellt tänkte jag ta motor och låda till bärgaren plus servon. 6a och 6vxl låda mot 4an och 4vxl känns som mycket mera ork samt lite flera växlar att använda vid behov. Finns även möjlighet att koppla till hydralik på 6vxl lådan. Har kraftutaget men skulle behöva få tag på en pump, vinch mm.
År det någon som vet vad som gäller för uppdateringen av motor och låda. Tänker på besiktningsorganet....
Mvh Mika Forsberg
Var kan man vända sig om en behöver ha reservdelar till en Ford custom cab D0707 - 1975 eller en 0710 -1977???
Det dyker upp på blocket ibland men om jag nu vill ha tag på ett nytt oljefilter eller renoveringssats till huvudbromscylindern eller andra slitagedelar?
Jag har en 75a D 0707 som går som flakbärgare samt en 77a D 0710 som det är en stor kompressor där bak med en diesel 6a från Volvo Starke.
Bärgaren går dagligen och är i ganska hyfsat skick, har haft den ett tag och tänker renovera den allt eftersom. Inte så jätte gammal men den väcker uppmärksamhet vart en än kommer och det är inte så ofta man ser dessa i trafik längre. Helt klart en riktigt härlig lastbil som jag tänker behålla så länge det går.
0710an är inte i trafik och ser inte ut som att den kommer ut heller. Eventuellt tänkte jag ta motor och låda till bärgaren plus servon. 6a och 6vxl låda mot 4an och 4vxl känns som mycket mera ork samt lite flera växlar att använda vid behov. Finns även möjlighet att koppla till hydralik på 6vxl lådan. Har kraftutaget men skulle behöva få tag på en pump, vinch mm.
År det någon som vet vad som gäller för uppdateringen av motor och låda. Tänker på besiktningsorganet....
Mvh Mika Forsberg