Jumbotrailer

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Jumbotrailer

Inläggav Thomas Almen » 09 feb 2008, 10:59

Nån som har koll på nån jumbo i hyfsat skick?. Längd runt 12-13 m. Bör vara anpassad för 2-axl. dragbil.
Thomas Almen
 

Inläggav Stellan » 09 feb 2008, 17:21

Kolla med de stora traileruthyrarna...PNO och de andra. De säljer ju ofta av sina gamla trailar till exportfirmor för en ganska human summa. Men för veteranbruk kanske de är lite för nya?

Om man skulle springa på något objekt, är det ok om det behöver renoveras i så fall?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Inläggav Thomas Almen » 09 feb 2008, 22:07

Nej, det har nog ingen större betydelse. Är väl som vanligt en avvägning mellan skick/pris. Ska inte ha den för egen räkning, frågar för en bekant med samma åkomma.
Thomas Almen
 

Inläggav arnfinn » 11 feb 2008, 15:55

Ble nylig klar over at nye regler forbyr bruk av ABS-utrustede slep/trailers etter en bil som ikke har ABS. Skal være EU-regler så det er vel likedant i Sverige...
Användarvisningsbild
arnfinn
 
Inlägg: 463
Blev medlem: 28 sep 2007, 18:27
Ort: Tromsø i Norge

Inläggav Stellan » 11 feb 2008, 20:19

Det är riktigt, men än så länge kan man göra tvärtom...att ha ett släp utan ABS till en bil utan. Men för vår del så spelar det ju ingen roll som tur är :D

Min gamle chef och hans bror stod på Bilspedition terminal i Uddevalla alldeles när ABS började komma. Då sade min chef att han funderade att beställa det på nästa ekipage...vad är ABS frågade hans bror.

Det är låsningsfria bromsar. Haa! sade bror hans...det har jag haft i tjugofem år. Helt klart har han en poäng där, har du inga bromsar så kan de ju inte låsa sig :lol: :lol:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg


Återgå till Objekt sökes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster