http://www.westlands.se/bruket/images/4131.jpg
Enligt vägverket så ska bilen,EHL232, finnas kvar. Då undrar jag om det är någon här på forumet som kan ha någon aning om var den finns?
/Stellan
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Stellan Johansson skrev:Jag satt en kväll och surfade runt på nätet efter information om Munkedals Bruk, och hittade den här bilden. Det fanns en del lastbilsbilder på den sidan![]()
Enligt vägverket så ska bilen,EHL232, finnas kvar. Då undrar jag om det är någon här på forumet som kan ha någon aning om var den finns?
/Stellan
Lars-Gunnar skrev:Jo här kanske men i England var den ju upphöjd till "Gud" med både 2,3 och 4 axlar.
Vet inte F85:an transporterade men balkarna lutar ju utåt. Man brukar ha en kätting tvärsöver som håller emot trycket. Det har jag då sett att man hade förr.
Lars-Gunnar
Stellan Johansson skrev:Jag satt en kväll och surfade runt på nätet ...
/Stellan
Roger Larsson skrev:För visst är det väl den TAUNUS-modell som kom 1960?
/Anders
Visst är det en Taunus P3 som kom som 1961 års modell och fanns kvar tills Taunus V4 kom som 1965 års modell. Taunus P3 är fö en av mina favoritbilar. Har haft tre stycken, en var av TS-modell med en mycket snygg inredning. Taunusen på bilden är fö av den mer sällsynta fyra-dörrars. Mer onödigt vetande om just Taunus P3: den första kombimodellen hade bakljusarmaturen något före sin tid monterad i takets överkant. Senare kom bakljusen på kombimodellen på ett mer konventionellt sätt i bakskärmen...
Roger Larsson skrev:För visst är det väl den TAUNUS-modell som kom 1960?
/Anders
Visst är det en Taunus P3 som kom som 1961 års modell och fanns kvar tills Taunus V4 kom som 1965 års modell. Taunus P3 är fö en av mina favoritbilar. Har haft tre stycken, en var av TS-modell med en mycket snygg inredning. Taunusen på bilden är fö av den mer sällsynta fyra-dörrars. Mer onödigt vetande om just Taunus P3: den första kombimodellen hade bakljusarmaturen något före sin tid monterad i takets överkant. Senare kom bakljusen på kombimodellen på ett mer konventionellt sätt i bakskärmen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster