Hytt till Scania LB 80

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Lasse Hsand » 20 nov 2010, 20:01

Tjena Jag saknar bra skärmar till hytten vevmekanismen till passagerardörren lufthjälpen till kopplingen gärna en bra grill. Det beror helt vilken nivå jag ska lägga det hela på. Har nu repat det mesta för besiktning till våren det är bara kopplingens lufthjälp jag måste fixa. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Lasse Hsand » 21 nov 2010, 21:19

Anders Ason skrev:Hmm.. jag har också sökt en likadan hytt men aldrig fått napp. Känner dock till ett par likadana hytter som är rostiga men med Ok inredning så det kan kanske går att få ihop något tillsammans? Vi får nog ta telefonen ...

Hur går det för dig då Anders har du fått tag på nån hytt? Det är ju någon månad sen vi pratade med varann eller köpte du den på Blocket som fanns norröver nånstans. Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Anders Ason » 21 nov 2010, 21:51

Tackar som frågar. Nej ingen ny hytt utan bilen står med upplyftat flak sedan samma tid förra året. Växellådan är dock på plats men det är mer grejer som behöver bytas. Hade bilen inte varit så ovanlig och tillverkats i så liten serie så hade den varit donator för länge sedan. :mrgreen:

Modellen tillverkades enbart under två år -73 tom -74 (fanns delvis under -75) och i 692 exemplar, en av Scanias minsta serier civila bilar efter kriget. Fanns något likande f o m -75 men de ser inte likadana ut inuti.


Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav ScaniaLBS80 » 24 nov 2010, 03:32

Hej!
Du verkar ha ungefär samma behov som mig när det gäller reservdelar till LB80:n. Min bil är från 1974 försedd med en Hiabkran 550 och fast flak.
Den var hårt angripen av rost när jag köpte den 2007 så jag skrotade hytten och fick tag i en annan som det också fanns rost på.
Tyvärr har jag inte hunnit jobba med bilen ännu då jag har andra objekt, bl.a min Volvo N86, ett par traktorer och ett antal Saab 96:or som ska restaureras.

Jag plockade ren den gamla hytten innan den gick till skrot. Därför frågade jag dig om vilka prylar du saknade. Jag har liksom dubbel uppsättning av hyttdelar och viss inredning.
Du kanske är intresserad av att köpa hela bilen?

Jag kan annars förmedla en kontakt i Norge som enligt uppgift ska ha en hytt stående. Rutorna är sönderslagna men i ö i bra skick.
ScaniaLBS80
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 mar 2008, 16:04
Ort: Lur

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Lasse Hsand » 24 nov 2010, 19:14

Tjena när det gäller hytten så finns det mycket att önska invändigt. Därför skulle jag vilja hitta en komplett hytt att ta delar från. Typ lås handtag vevar reglage klädslar lite inredning m,m. Det får gärna vara slitet men det är roligare om det sitter rätt grejor . För bilen är inte ny heller. Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Kjell T » 24 nov 2010, 22:07

En hytt till en LB111 finns på www.nettikone.com , om man under "Merkki" till vänster väljer SCANIA så hittas hytten och priset är 492€. Hytten verkar finnas i Lundå (Lieto) utanför Åbo.
Kjell T
 
Inlägg: 2229
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Lasse Hsand » 24 nov 2010, 22:17

Tackar för tipset den hytten värkar vara väldigt fin men den passar ej på min bil inte på Anders heller. Men någon annan kanske behöver en bra hytt. Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav ScaniaLBS80 » 26 nov 2010, 02:50

Den här annonsen fanns inne för ett tag sedan. Vet inte om hytten är kvar.

Hytt till Scania LB80/81/85/86, pris 4.000:-. Tel 0565-912 03, 070-371 32 48, Morgan West (Sunne).
ScaniaLBS80
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 mar 2008, 16:04
Ort: Lur

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav ScaniaLBS80 » 26 nov 2010, 02:54

Hej!
Kom och titta på min LB80. Ska sälja både hytt och bil i övrigt. Ring mig på 0730-325409/KentA
ScaniaLBS80
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 mar 2008, 16:04
Ort: Lur

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Anders Ason » 26 nov 2010, 14:41

ScaniaLBS80 skrev:Den här annonsen fanns inne för ett tag sedan. Vet inte om hytten är kvar.

Hytt till Scania LB80/81/85/86, pris 4.000:-. Tel 0565-912 03, 070-371 32 48, Morgan West (Sunne).

    Varit ute länge och jag har ringt några gånger. Första gången för att efterhöra skicket som visade sig då att det fanns något rost och andra gången för att höra lite närmare om detta men då var den såld.

    I ett annat hyttfall från en sopmaskin där vi kommit överens om att jag skulle komma och titta på hytten var den såld när jag sedan ringde för att bestämma tid. Det hade ringt en man från Sydafrika! och fört över pengar under natten. Lönar sig tydligen även med fraktkostnaden? Har blivit blåst på flera köp av olika saker där vi kommit överens, men sedan dyker någon upp med pengarna och då är det inget som gäller längre. :(

    I hyttfall nummer tre så hade en person ringt från Holland! så fort annonsen kommit ut på Blocket

    Det är så det kan gå till numera och man lär sig väl.

    Själv tycker jag det är svårt att bestämma sig ibland, behöver fundera lite. Tyvärr straffar det sig ibland men förhoppningsvis även till att man gör bättre affärer. För ett tag sedan fick jag på en tidig morgon se en lastmaskin på Blocket, en Carterpillar för 25 lapp (utanför Oskarshamn). På bilden satt det ett barn i hytten så jag fick ingen känsla för storleken på maskinen. Försökte reda ut det men efter ca en timme var annonsen borta, köparen gjorde vad jag förstår ett riktigt klipp.

    Är så (svordom) trött på all snö, nu andra året.

Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav ScaniaLBS80 » 27 nov 2010, 20:40

Man kan inte ha tur alltid. Jag köpte en traktorgrävare på Tradera för drygt 13000:- Motorn var sprucken i bocket av frost.
Tänkte byta ut maskinen men fick tag på en svetslärare som fixade sprickorna. Fick även byta kylare. Blocket blev inte helt tätt då det klurigt att svetsa underifrån och upp med specialpinnen men jag tätade med kemisk metall och köpte något som heter motorsvets och hällde i kylaren. Efter tre dagar var det helt tätt.

Vet ju inte om det kommer att hålla men med lite fantasi tyck det mesta fungera.
Att bli lurad är inte kul. Jag har också varit utsatt. Bestämde med en kille i Göteborg att titta på en bil. Som tur var ringde jag innan jag åkte. Då hade faen-skapet sålt bilen. Klart man blir arg.

Vi får se om vi kan plocka ihop våra bilar. Var bor du någostans? Kunde kanske diskutera detöver en kopp kaffe.
ScaniaLBS80
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 12 mar 2008, 16:04
Ort: Lur

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Anders Ason » 27 nov 2010, 22:04

Menar du mig så är jag positiv till fika och det står var jag bor i alla mina inlägg (högerspalten). Vore kul om flera fyllde i lite mer uppgifter om sig själva, bl a ort. :D

Här kan man ju kika i bland:
memberlist.php

Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping

Re: Hytt till Scania LB 80

Inläggav Lars-Gunnar » 29 nov 2010, 00:20

Ja, inte verkar det bra inte att de annonserar och lurar ut folk som får se sig dragna vid näsan. Det är ju fel om man har en intressant att sälja utan att den förste fått en chans att se produkten.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Föregående

Återgå till Objekt sökes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster