Bedford J3 -62

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Bedford J3 -62

Inläggav Kaveln » 05 maj 2019, 07:25

Finns det någon som har tips om vart man kan få tag på en verkstadshandbok till en Bedford J3 -62? Jag har letat och letat men inte hittat någon att ladda ner eller köpa. Även tips om vart man hittar delar mottages tacksamt. Närmast är det delar till bromsarna som är aktuellt.

Tack!
Kaveln
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 04 feb 2019, 23:37

Re: Bedford J3 -62

Inläggav Per Thomson » 05 maj 2019, 08:51

Ett sätt kan vara att leta upp någon Bedfordägare som kanske har tips eller rent av är villig att dela med sig. Ett sätt att leta är att gå igenom olika bildgallerier här http://www.veteranlastbilar.se/, inte bara de vanliga stor evenemangen utan även under Åkerihistoriska under samma domän, här finns bl a olika bildsammanställningar från Elmias Veteranhallen. När man väl hittat en Bedford kan man via bilnumret spåra ägaren till bilen.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Bedford J3 -62

Inläggav StefanM » 05 maj 2019, 17:38

Jag har en del spridda delar till bedford. Repsatser och slangar till bromsarna borde finnas. Skicka mail till info@reservdelsshopen.se med info om bilen så kollar jag.
StefanM
 
Inlägg: 254
Blev medlem: 19 jul 2011, 15:22

Re: Bedford J3 -62

Inläggav Kaveln » 07 maj 2019, 06:27

Per Thomson skrev:Ett sätt kan vara att leta upp någon Bedfordägare som kanske har tips eller rent av är villig att dela med sig. Ett sätt att leta är att gå igenom olika bildgallerier här http://www.veteranlastbilar.se/, inte bara de vanliga stor evenemangen utan även under Åkerihistoriska under samma domän, här finns bl a olika bildsammanställningar från Elmias Veteranhallen. När man väl hittat en Bedford kan man via bilnumret spåra ägaren till bilen.


Kanon, tack för Tipset.
Kaveln
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 04 feb 2019, 23:37

Re: Bedford J3 -62

Inläggav Kaveln » 07 maj 2019, 06:30

StefanM skrev:Jag har en del spridda delar till bedford. Repsatser och slangar till bromsarna borde finnas. Skicka mail till info@reservdelsshopen.se med info om bilen så kollar jag.

Kanon, det gäller en J 3 2 68 från -62. Just nu håller jag på med just bromsarna, har lite svårt med att få loss hjulmuttrarna, de sitter som berget. Har gått igenom handbromsdelarna med vajrar etc och de är relativt friska. Däremot var damaskerna torra, så har du såna liggande så vore det kanon.

tack för din respons!

/Kaveln
Kaveln
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 04 feb 2019, 23:37


Återgå till Objekt sökes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster