Har du fått stopp på alla läckage? Det kan möjligen vara så att kompressorn är helt slut och inte orkar pumpa upp högre tryck, men det är högst ovanligt.
På kompressorns bakre gavel (tror jag) sitter tryckregulatorn, den har en liten gummihätta på toppen, under hättan finns en justerskruv. Regulatorn fungerar så att vid inställt tryck skickar den luft till kompressorns avlastningsmekanism och kompressorn slutar pumpa luft. Det finns två sätt att testa om det är den som fallerar. Lossar du hela regulatorn kommer luften att läcka ut i tomma luften och kompressorn slutar aldrig att ladda, kommer det luft genom regulatorn innan du har runt 8 bar är den antingen feljusterad eller kaputt. Du kan också plugga ledningen till regulatorn vilket får samma effekt, fast utan läckage. Det ska finnas en säkerhetsventil i systemet som utlöser runt 9-10 bar men var observant så inte trycket rusar iväg.
På bilden härunder ser du kompressorn rakt över den första cylindern, i dess framkant sitter regulatorn.

- P2050835.JPG (141.92 KiB) Visad 21067 gånger
Har du vägarna förbi Helsingborg kan du höra av dig så kan jag förse dig med en ny regulator om den är problemet, jag har högvis liggande.
Stina.