Scania 1983 strålkastare

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Scania 1983 strålkastare

Inläggav skrotfrisk » 21 maj 2022, 06:01

Hej! söker framlampor till scania t112
kjell
skrotfrisk
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 22 okt 2013, 02:01

Re: Scania 1983 strålkastare

Inläggav Anders Ason » 21 maj 2022, 09:16

Köpt glas på andra sidan Östersjön och en del annat som backspegelbågar med ett pris som flyttade kommat ett steg till vänster i jämförelse med Scania. De jag köpte var bättre än originalet. Har under åren handlat så här och varit mycket nöjd, snabbt, mycket låga priser, bra kvalité och serviceminded personal.

Minns nu inte sajten men de hanterar svenska/engelska och är snabba.
Det kan ha varit de här men det finns flera, du får söka:
https://alvadi.ee/en/
En komplett strålkastare ca 500 kr.

Ett annat prisexempel. Motorhuven på min Voyager 2012 började "rosta" i kanterna. Bilen låg inom rostgarantin med förvägrades ändå få ett byte hos Hedins.
De ville ha 7 000 kr plus moms för en ny och då tillkommer lack och montering.
Sökte i det baltiska länderna, köpte en som kom på några dagar, grundlackad och passade perfekt, alla uttag och hål samma sak. Den var tillverkad i Kina och kräver komplicerade pressverktyg för att tillverkas.
Den levererades hem till trappan i ett bra emballage, var oskadd och jag betalade 2 700 ink. frakten. Skillnaden var att den nya var i plåt och originalet aluminium. D v s omkring 30% tyngre vilket inte spelar någon roll på en bil som totalt väger 2690 kg.

Möjligen kan säkerheten för gående vara något sämre. Bilen är försedd med ett skydd som består av sensorer och sprängkapslar som är aktivt i lägre hastigheter. Om då någon person springer ut i gatan utlöses skyddet som lyfter upp bakkanten på huven för att minska skadorna på den påkörda. Har inte provat hur det fungerar då jag inte hitta någon som vill ställa upp som försöksperson.

Lastbilen det gäller i mitt fall är en Scania R112H -86.
Hälsningar Anders Ason
__________________________________________
Jag tillhör också den yngre generationen,
men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Användarvisningsbild
Anders Ason
 
Inlägg: 5608
Blev medlem: 02 apr 2007, 19:15
Ort: Linköping


Återgå till Objekt sökes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster