Finns ju en på Blocket just nu.
https://www.blocket.se/alvsborg/Veteran ... =23_10&w=3Väl dyr i det skicket kanske? Fast å andra sidan ser man inte mycket av den på den relativt dåliga bilden.
Jämför gärna med denna, som för mindre än 10 år sedan såldes (nästan skänktes bort) till Danmark för cirka 30000 kronor. Den hade bara gått runt 2500 mil och var i hyfsat skick. Den syns ibland på diverse rallyn i Danmark. Bilder från Silkeborgs rallyna finns även här i forumet.
Annars brukar exemplar i det skicket gå för runt 80000-100000 kronor. Jag har själv varit sugen på två andra för det priset eftersom min far hade både en LV80 och en LV90.

- Volvo LV82 DS - 1940 - Stockholm - Exporterad till Danmark.JPG (110.13 KiB) Visad 3980 gånger
Det har funnits en del LV80 objekt till salu på Blocket de senaste 10 åren.
Bl.a. en årsmodell 1936 i Stockholmstrakten, en 1939-års brandbil i Torsås, en 1938 i Göteborgstrakten, en LV85 Epa i Gävleborg.
Omsättningen på vissa objekt som läggs ut på Blocket brukar inte alltid vara så god, så en del objekt finns säkert kvar hos de ägare som hade lagt in annonserna.
Du kan ju också kolla med andra ägare av liknande Volvomodell. Det finns åtminstone mellan 25 och 30 ingregistrerade LV80 i Sverige, varav åtta av årsmodell 1939. Någon av dessa ägare har kanske någon reservdelsbil som de kan avyttra.
Vill du kan jag PM:a dig en lista på registreringsnummer så kan du själv kontakta ägarna.
Jag tycker att man verkligen skall uppmuntra till renoveringar av dessa äldre fordon så att fler bevaras. Det finns ju inte så värst många kvar.
// Kjell N