60-tals Scania

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

60-tals Scania

Inläggav Noxcania » 08 dec 2014, 13:37

Hejsansvejsan!

Jag skulle vilja köpa ett fungerande Scania-objekt.
Den behöver fungera bra mekaniskt (föga problem med Scanior :) ) men kan vara rostig , bucklig & ful.
& den måste ha papper.
Jag befinner mej i norra Skåne men kan åka & kolla i Götaland & Småland om priset är sansat & bilen är trevlig, det blir ju lätt känslosamt med gamla fordon...
Jag hade en L36 -67 för c.a. 10 år sedan & blev impad av att det bara behövdes normal-service på den fast den användes dagligen så sedan dess är det Scania som gäller.
Lång-nos vore intressantast eftersom jag inte haft det ännu, dock ingen fram-byggd för jag vill ha plats för passagerare i hytten.

M.v.h. /Nox.
Tel: 073 916 1492
Noxcania

Re: 60-tals Scania

Inläggav Noxcania » 14 dec 2014, 17:18

Det verkar ordna sej nu, fick dels några telefon-samtal tackvare denna tråd, men det va en gammal skeppspolare som erbjöd sin nu när han märkte att jag letade.
Innan har han alltid sagt "näe va skulle jag sälja den før" när jag frågat men nu har han tillräckligt med traktorer som har alla kranar & släp + grävmaskin o.s.v. så nu va dessutom priset minst sagt bra.
Jag känner till bilen sedan ägaren innan åxå, det är en L80 med kran & 3-vägs tipp + brux-rost & rejält dåligt (håligt) golv.
Nåja, det är inte i land ännu, men...
:)
Noxcania

Inläggav Per Thomson » 14 dec 2014, 19:35

Bra att du fick napp och kul att du rapporterade resultatet. Lycka Till med objektet om det nu blir allvar!
Kanske vi framöver får se rapporter under Garaget?
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Noxcania » 15 dec 2014, 00:26

Jo nog kommer det lite mer så småningom, just nu ska bara jul & resten få passera & sedan måste jag åka till Holland & ta hand om min Studebaker... men sedan! :)
Noxcania

Inläggav Noxcania » 17 dec 2014, 21:38

Tänkte att "säkert" finns det någon som bara skulle älska att byta bort sitt fungerande Scania-objekt mot en oljerykande, rostbubblig Cheva Suburban -76 som dessutom är Hollands-regad!
8-bultade hjul, drag, hård fjädring (men mjuk & go soffa!) & som bonus så går den både/antingen på bensin eller LPG (gasol) & om den hade haft 4-kjulsdrift + 454 så hade den vart perfa i stan... men då borde den vart svart åxå & ha fjantiga fälgar med tejp-remsor till däck.
350 motor & 350 låda som førutom oljestank funkar helt ok + alldeles før stora avgasrør ditsatta av føregående ägare med rejält macho-behov.
& som X-tra bonus: lite rostbubblor runt om!
Jag har kapat bort resterna av dom g:a trøsklarna & svetsat dit rejälare plåt.
Den nybesiktigades i Holland utan anmärkning i somras & import innom EU är enkelt, min fru importerade sin bil i høstas & det var enkelt.
Den är inte alls så snygg som på bilderna...
Bilagor
DSCN4421.JPG
DSCN4421.JPG (196.58 KiB) Visad 12403 gånger
DSCN4423.JPG
DSCN4423.JPG (219.26 KiB) Visad 12403 gånger
DSCN4424.JPG
DSCN4424.JPG (195.69 KiB) Visad 12403 gånger
DSCN4425.JPG
DSCN4425.JPG (169.75 KiB) Visad 12403 gånger
Noxcania

Inläggav Noxcania » 06 jan 2015, 22:49

Jaha ja, nu verkar det ta en annan vändning, negativt sett.
Jag ska åka till Holland i morgon Onsdag & va där c.a. 1 månad & då nämnde jag det før min kompis som har Scanian & att jag tar den efter resan & då sa han att han inte alls va så säker på att han ville sälja.
Usch!
Så "nu sitter man här som ett ruttet..." troligen.

& åter igen gluttar man på annonser.
Men det verkar som om det inte finns någon i sydsverige, inte just nu i alla fall, får vällan hoppas på om ungefär en månad istället då.
Hrm... jo, dom finns, men som "the poly tic's" säger:
"det är ju också en kostnads-fråga"...

To be continued.
Noxcania

Inläggav Noxcania » 07 jan 2015, 00:15

& continued blir det redan nu!

Ojojoj,
jag "råkade" visa en bil på blocket før en annan Scania-kompis... så när vi sitter & snackar så säger han "men min grøna då, varfør tar du inte den?"
"Jamen den behøver väl du?" säger jag, & "den har du ju aldrig nämnt att du vill sälja."
"Nä men när vi nu sitter & snackar om de hela så kom jag å tänka på den & att jag inte har något behov av den."
Hoppsan då!
Men den har vändskiva istället før flak & ingen kran så vi får väl se om nånn månad eller så...

Man är som ett litet litet liiitet barn.
& då är det ju kul ibland!
:)
Noxcania

Inläggav Noxcania » 21 mar 2015, 00:54

Tänkte bara skvallra att traktorn (Chevan) e billig nu eftersom den helt pløtsligt har fått før sej att släppa in vatten i motor-oljan, hur den nu kan få till nått sånt när den bara stått...?
Slängde in den på blocket før femton men den e prutbar, jag e less & Scania-längtande!
& jag vill inte ha ytterligare ett objekt så då måste suburbanen gå.
Noxcania

Inläggav Noxcania » 28 mar 2015, 23:37

Cheva-traktorn såld men alldeles før billigt så att skaffa lastbil ser ut å drøjja...
"De om detta".
Noxcania

Återgå till Objekt sökes