Söker en veteranlastbil igen (tidigare haft en LB85 Super -73, TGB30 -76 och TGB20) men som småbarnsfar, vanlig knegare å med standard skulder till banken så är man långt ifrån miljonär så snuskigt fina ekipage för 100.000kr å uppåt är bara och glömma....
Kan ju nämna att mitt intresse ligger i att köpa och sälja fordon, oftast för jag tycker de är kul å testa allt å få ge vissa ett bättre hem, så jag söker nåt som kan lasta allt från Amerikanare till jordbruksmaskiner och lastbilar så en dragare med jumbo trailer känns mest lovligt men även en boggibil skulle funka, kanske med fast flak lämplig för knäckbyggnation av flaket? Kanske till och med en färdig maskintransport lastbil byggd på 60-70 tals Scania eller Volvo?

Det är en fördel för mig, pga tidsbrist, om det inte är ett enormt objekt utan får gärna vara i ett ok skick.
Traktor registrerat är av intresse med om lådan är spärrad rätt (så den går att spärra upp igen), dock värderar jag en "traktor" lägre pga omregistrerings kostnaderna liksom verkstadkostnaderna.
Kan tillägga att jag precis missade en Fl6 -86 med maskintransportflak för 27.000kr men Fl6:an är ju så förbaskat ful så även om de va ett ok bygge i mitt syfte med 8.5m maskinflak och 8ton lastvikt så tvivlar på att jag hade behållt den särskilt länge... Vill ju gitta något som tilltalar mig estetiskt så de blir en glädje att pyssla med!
Har blivit erbjuden en fin liten Scania L36 Super för 25.000kr men trots låg lasthöjden och tippflak så är den är inte riktigt optimal med klent flak, låg lastvikt och dålig komfort... Vet även om en Scania L80 Super men där är problemet lasthöjden (1.4m) och att bygga om med knäck på flaket är dyrt, mer än jag har råd att lägga ut inkl inköpet.
Kan ge eventuella inbyten om de skulle vara av intresse? Volvo Valp (kapellare) i bra skick med diverse mindre fel, snuskigt fräsch GMC Vandura Van -88 med en låda som inte driver bakåt (finns skattefria papper om man sysslar med sånt), Volvo BM Boxer i bra skick med ryck å slit lastare och en senapsgul Volvo 145 -70 i bra brukskick....
Långt inlägg men nu vet ni vad jag söker

mvh Joel