HJÄLP.. identifiering av hytt

Här finns mycket att berätta då det tycks ha funnits flak och karosseritillverkare i nästan varje ort.
Målet med denna kategori är att vi hjälps åt att få en så fullständig förteckning som möjligt.

Moderator: flak

HJÄLP.. identifiering av hytt

Inläggav rs2_joppe » 23 feb 2011, 22:31

hej..

jag beghöver ha hjälp med all tänkbar info om denna hytt och bil..

[img]237342&image=2219705[/img]


http://www.garaget.org/?car=237342
rs2_joppe
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 feb 2011, 22:01

Re: HJÄLP.. identifiering av hytt

Inläggav Böll » 24 feb 2011, 10:31

Willys 225,populärt kallad för spetsnos.........polaren har ett mkt fint original flak till en sån,ja han har hela bilen men de enda bra e flaket........dom va mkt vanliga i Danmark på civil försvaret,Terräng axel hade ett tag ett tiotal stående....hytten kan ja inte hjälpa dig med,tyvärr.
Böll
 
Inlägg: 654
Blev medlem: 24 jan 2008, 19:58
Ort: Hindås

Re: HJÄLP.. identifiering av hytt

Inläggav FreddeLex » 24 feb 2011, 19:40

Willys Jeep Truck 6-226 heter dom när det är 6cyl. motor och 4-73 eller 4-75 med 4cyl. halvtoppsmotor.
Hytten ser ut att vara byggd här i Sverige och med stor sanolikhet har din Willys varit Brandbil.
På en bild jag har med en Jeep Truck brandbil så är det samma design på framrutorna,den karrossen är tillverkad av Vellinge Karosserifabrik.
Volvo FB88 -67, FB88-68
FreddeLex
 
Inlägg: 215
Blev medlem: 09 dec 2010, 20:48
Ort: Lit, Jämtland

Re: HJÄLP.. identifiering av hytt

Inläggav rs2_joppe » 24 feb 2011, 20:30

okej jag är tacksam för svaren. bilen vet jag det mästa om med det är mäst hytten som förbryllar mig, man har talat om för mig att det är en dala-floda hytt men googlar man det så finner man inte ett skit.

jag är jätte tacksam om du har bilder skickar din till mig via mail: jesper.johansson@mitabmarin.se

hur mkt vill din vän ha för flaket om det är tillsalu???
rs2_joppe
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 feb 2011, 22:01

Re: HJÄLP.. identifiering av hytt

Inläggav Bo Abrahamsson » 24 feb 2011, 23:44

rs2_joppe skrev:okej jag är tacksam för svaren. bilen vet jag det mästa om med det är mäst hytten som förbryllar mig, man har talat om för mig att det är en dala-floda hytt men googlar man det så finner man inte ett skit.

jag är jätte tacksam om du har bilder skickar din till mig via mail: jesper.johansson@mitabmarin.se

hur mkt vill din vän ha för flaket om det är tillsalu???

Skulle tro att man menar Floda utanför Göteborg, har själv en Vovo rundnos med Flodahytt
Hälsningar Bosse.
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 544
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49


Återgå till Fabrikörer av Påbyggnader och Hytter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster