Didka plasttankar

Här finns mycket att berätta då det tycks ha funnits flak och karosseritillverkare i nästan varje ort.
Målet med denna kategori är att vi hjälps åt att få en så fullständig förteckning som möjligt.

Moderator: flak

Didka plasttankar

Inläggav Stellan » 27 dec 2010, 21:11

Jag hajade till lite extra när jag hittade den här belgiska broschyren från -70 talet, och såg att de körde bensin och annat eldfarligt gods i plasttankar :shock:

Tyvärr har jag inget mer material om den här tillverkaren, och att googla hjälpte inte mycket heller. De sysslar bara med mindre speialprodukter idag, kanske tankbilar i plast inte var någon större succé :lol: :mrgreen:

När jag kollade på modellbilar förr så tyckte jag att tillverkarna hade misslyckats med målningen. Svarta ramar var det väl ändå ingen som hade på -70 talet, men så fel jag hade...men belgarna de kan de :mrgreen:
Bild

Bild

Bild

Bild

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg

Re: Didka plasttankar

Inläggav Lasse Hsand » 27 dec 2010, 21:53

Scanian med Texaco trailern var väldigt snygg!! På minner om nån modellbil man hade som liten. Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand
 
Inlägg: 2217
Blev medlem: 12 jan 2010, 15:54
Ort: Härnösand

Re: Didka plasttankar

Inläggav Stellan » 29 dec 2010, 17:02

Jag har också haft ett liknande ekipage i modell en gång i tiden :D
Men det jag reagerade på i den här annonsen var att det stod att tankarna var tillverkade i polyester...hur fungerar det ihop med kemikalier och bensin? :shock:

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan
 
Inlägg: 3078
Blev medlem: 04 jan 2008, 13:08
Ort: Göteborg


Återgå till Fabrikörer av Påbyggnader och Hytter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster