Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Här finns mycket att berätta då det tycks ha funnits flak och karosseritillverkare i nästan varje ort.
Målet med denna kategori är att vi hjälps åt att få en så fullständig förteckning som möjligt.

Moderator: flak

Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav Skandinaven » 04 nov 2010, 12:50

Volvo-Veteranen-a20920088.jpg
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav Skandinaven » 04 nov 2010, 12:52

Hejsan!

Denne renoverade hollanska N88 er ganske vist inte med den originale Volvo stål solskydd, men anyway er den väldig snygg och står tilmed som nya.

Hälsn. Skandinaven
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav gunnilse » 04 nov 2010, 13:01

Bild

Äkta plast från Volvo dock F6 mm
Jag har ett själv på IH,n
gunnilse
 

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav Skandinaven » 04 nov 2010, 13:29

Jag vet det Gunnilse,- farsan´s F88 blev monterad med sådan en Volvo plastsolskydd, efter 6 år, då var den originale stål solskydd med väldig mycket rust och Volvo langcerade då denne billigere plastsolskydd.
Men den var inte bra,- om man träffades med andre ekipager på huvudvej 13 eks. då fløj denna plastsolskydd ad helvede til up luften och langt ud på marken, . . .

Hälsn. Skandinaven
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav Lars-Gunnar » 05 nov 2010, 00:26

Skandinaven skrev:
Volvo-Veteranen-a20920088.jpg


Två snygga Volvo-lastbilar från olika tidsepoker ser man inte varje dag. En Rundnos och en F88. Tänk vilken skillnad det är i den teknik som de båda bilarna har.

Tack för att du visade bilden Skandinaven. Har du tagit bilden själv? Är det en kopia från något forum får du vara försiktig då det can röra sig om copyright.

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar
 

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav Skandinaven » 05 nov 2010, 10:15

Lars Gunnar,- njet njet, dette bild har jag inte taget själv, men er blevet sendt til mig från en kompis.
Det er liten problem idag, med alla dom foton som ligger ute på Google, om man bara skriver i katagorien Google foto, då kommer mange up,- men om det skulle visa sig at blive et problem, måste vi tag ut foton igen.

Hälsn. Skandinaven
Skandinaven
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: 05 okt 2010, 12:16
Ort: Danmark

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav gunnilse » 05 nov 2010, 18:13

Skum placering av halvljuset bultat i stötfångarn undrade vad som inte stämde någon spec tanke med detta?
Nu var det så länge sedan man fick nöjet att ratta sådan men speglar ljuset av sig på huvsidan vid mörker körn då menar jag där de brukar sitta på skärmen..
Som med takmonterade extra ljus fick de på en 112a jag körde hela huven lös upp å det var väl inget vidare.
gunnilse
 

Re: Fantastisk snygg renoverad N88 hytt

Inläggav Bo Norvinge » 05 nov 2010, 20:56

gunnilse skrev:Skum placering av halvljuset bultat i stötfångarn undrade vad som inte stämde någon spec tanke med detta?...


Vissa N-vagnar (i regel för export) hade högre markfrigång och således lägre placering på strålkastarna.
Om detta är en av dessa eller ett egenhändigt bygge är frågan.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas


Återgå till Fabrikörer av Påbyggnader och Hytter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster