Är detta en Be-Ge hytt??

Denna bild på en Scania-Vabis L13 är hämtad ur en av Scania-Vabis instruktionsböcker.
Jag har tre olika upplagor av skakfyrans instruktionsböcker tryckta februari 1946, februari 1950 samt en engelsk upplaga tryckt i maj 1950.
Bilden finns inte med i den äldsta boken. Där är både L- och F-bilen försedd med Åtvidabergshytter.
Visst är det väl en Be-Ge-hytt på denna L13?
Som synes har hytten på bilden en delad framruta.
Innebär detta att alla de allra äldsta Be-Ge-hytterna hade delade framrutor?
När övergick man i så fall till att ha en enkel framruta?
Hytter från sent 40-tal och framåt har det ju inte.
Det som kanske skulle tala emot att det är en Be-Ge-hytt är de dubbla relativt stora bakrutorna.
Men det är kanske så att de tidiga hytterna hade detta också?
Om det inte är Be-Ge, skulle jag gärna se förslag på vem som kan ha tillverkat hytten.
// S-V L44
Jag har tre olika upplagor av skakfyrans instruktionsböcker tryckta februari 1946, februari 1950 samt en engelsk upplaga tryckt i maj 1950.
Bilden finns inte med i den äldsta boken. Där är både L- och F-bilen försedd med Åtvidabergshytter.
Visst är det väl en Be-Ge-hytt på denna L13?
Som synes har hytten på bilden en delad framruta.
Innebär detta att alla de allra äldsta Be-Ge-hytterna hade delade framrutor?
När övergick man i så fall till att ha en enkel framruta?
Hytter från sent 40-tal och framåt har det ju inte.
Det som kanske skulle tala emot att det är en Be-Ge-hytt är de dubbla relativt stora bakrutorna.
Men det är kanske så att de tidiga hytterna hade detta också?
Om det inte är Be-Ge, skulle jag gärna se förslag på vem som kan ha tillverkat hytten.
// S-V L44