Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Bo Abrahamsson » 24 sep 2019, 23:07

Kirkiz skrev:Eftersom inte många följer här inne, samt de flesta följer mig på Facebook eller ansiktsboken. Så väljer jag och uppdatera där framöver. Mycket smidigare och snabbare. ;)

Så får jag tacka alla som följt här inne.


Tråden kan låsas. Mvh Kristoffer

Synd att du överger forumet då du nog haft mycket nytta och hjälp av forummedlemmar.
Hälsn.
Bosse
Bo Abrahamsson
 
Inlägg: 544
Blev medlem: 06 dec 2008, 18:49

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav peterhummel » 25 sep 2019, 01:08

Det var tråkigt, eftersom jag följt projektet med spänning. Hur hittar man dig på Facebook

Tack för att du låtit oss vara med på din resa

Peter
peterhummel
 
Inlägg: 100
Blev medlem: 04 jul 2018, 08:15
Ort: Australien

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Kirkiz » 25 sep 2019, 19:42

Noxcania skrev:USCH, b-sviken.
Men lycka till ändå!
(Hur märker man att inte många føljer om inte många kommenterar?)


tack:)

delvis, vet ju att ett fåtal skriver här , men tiden det tar och göra inlägg och ladda upp 3000 bilder just för 4-5 personer som kanske skriver aktivt är inte så lockande! :D

uppdaterar på ett annat forum dessutom, där e mycket smidigare, där kan jag ladda upp alla bilder på samma gång, här måste alla upp en och en:)
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Kirkiz » 25 sep 2019, 19:44

Bo Abrahamsson skrev:
Kirkiz skrev:Eftersom inte många följer här inne, samt de flesta följer mig på Facebook eller ansiktsboken. Så väljer jag och uppdatera där framöver. Mycket smidigare och snabbare. ;)

Så får jag tacka alla som följt här inne.


Tråden kan låsas. Mvh Kristoffer

Synd att du överger forumet då du nog haft mycket nytta och hjälp av forummedlemmar.
Hälsn.
Bosse


Jag kommer ju inte överge forumet:) bara överger dela projeket här.. Jaa och mer nytta och hjälp kommer jag få:) du e ju en av de bosse! :D förresten, har du träffat kungen, :lol: du såg lite generad ut :P
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Kirkiz » 25 sep 2019, 19:45

peterhummel skrev:Det var tråkigt, eftersom jag följt projektet med spänning. Hur hittar man dig på Facebook

Tack för att du låtit oss vara med på din resa

Peter


Ja, du kan fortsätta på Facebook, här är länken!
https://www.facebook.com/TitanTurbo

Jadå varse:) tack själv.
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Noxcania » 25 sep 2019, 21:56

De där me å ladda upp bilder kan va knepigt men jag kom på att om jag minska ner dom så kan man få me en hel hoper! Tror nog åxå att de en hel del som gluttar & njuter utan å skriva.
Noxcania
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: 08 dec 2014, 01:16
Ort: Skåne

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Per Thomson » 02 okt 2019, 08:31

Ja, det är synd att vi inte har samma lättskötta forumfaciliteter som FB. Samt just att få många "Gilla" markeringar tror jag attraherar många som lämnar oss. Det ger en "jag syns" -upplevelse som jag har förståelse för.
Men tack för den tid du låtit oss följa tråden!
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Noxcania » 02 okt 2019, 21:23

Liknande: på Studebaker Drivers Club's forum har dom nyss ändrat till en ny typ av (va-de-nu-heter) datagrejjs som nu åxå har "Gilla"-knapp, men dom flesta e så gamla där (rejsat & mekat se'n 50-70 talet) så den knappen används inte ofta. & om de innebär lika mycke krångel me resten av sajtens nya stil så e de ju føga kul, de går la knappast å få in en "Gilla"-knapp på nå't lätt sätt..?
Noxcania
 
Inlägg: 1302
Blev medlem: 08 dec 2014, 01:16
Ort: Skåne

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Kirkiz » 07 okt 2019, 19:45

Har funderat nu några dagar fram & tillbaka! kommer ej fram till något bra. Så behöver eran hjälp.

Jag har väl insett att som privatperson är detta projekt alldeles för stort, mest för det ekonomiska. Viljan att göra det så seriöst som möjligt är omöjligt för en person som mig, trots bra inkomst..Samtidigt gör de ont och tänka dessa tankar för minnet av farsan. ville göra detta för honom! men bilden av hur bilen ska bli är alldeles för höga,

Diverse andra anledningar till varför jag går i dessa funderingar på att sälja, är för jag vill kunna ha ett liv också. i stort sätt i 3 år från 2016 har jag lagt varenda krona av mina inslitna jobbpengar. Inget sparande till hus,bil eller resor som också känns tungt. Köpa hus när jag e närmare 40 år? halva livet har gått!

Grovjobbet är gjort på bilen, de som är kvar är finliret , lack,däck,blästring m.m alltså bara de dyra sakerna! samt plocka ihop den.

I runda slängor räknar jag på att 150 kvar att lägga på bilen + material. Om man vill göra den seriösa vägen

Att för mig spara undan dessa pengar skulle ta mig minst 2 år, och då skulle jag ej kunna leva ett liv eller spara till något annat. Samt att jag isåfall lagt vid 2 års tid ca 100.000 bara i garagehyra för stillestånd/möjligheten att vara inomhus.

Detta är sjuka summor för en hederlig skattebetalare som mig. Detta får bli för nån som har pengar & bra kontakter.

Jag kommer ångra mig tusen gånger om. om det nu skulle visa sig för försäljning.. Kommer aldrig kunna hitta en sån här bilen igen..

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Vill heller inte skuldsätta mig till öronen för denna bilen, hade funderingar att sätta mig framför ica med en bild på lastbilen och tigga pengar..Har redan lagt ut mycket pengar på bilen för att jag ska gå med förlust, dock inte så mycket.

Viljan och förståndet är inte det samma, eller dagdrömma!

Jag vill inget hellre att få bilen färdig , men kanske måste inse fakta att jag kört på i blindo utan att titta vad jag lägger pengar på.

Era åsikter tas gärna emot! Hjälp mig hur jag ska gå till väga!
61474144_859890921046405_6017904550755696640_o.jpg
61474144_859890921046405_6017904550755696640_o.jpg (204.31 KiB) Visad 9900 gånger
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 09 mar 2016, 17:49
Ort: borås

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Kjell T » 07 okt 2019, 21:18

Din ålder är inget att bekymra sig över, jag var 43 när jag skaffade hus. Mitt förslag är att ta en paus och under tiden försöka hitta en billig förvaring för bilen och kanske möjligen fortsätta i en lugnare takt.
Kjell T
 
Inlägg: 2237
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Bo Norvinge » 07 okt 2019, 21:46

Först och främst. Gör inget förhastat.
Släpp den ett tag och fundera.
Gissar att lokalhyran sätter lite press på att något måste hända, och den nöten är svår att knäcka. En billig lokal mer för förvaring och jobb när du har lust är inte lätt att hitta för sådana ekipage.
Vidare är jag rädd att du tror omgivningen (forum och Facebook) förväntar sig att du måste leverera något hela tiden. Visst tycker vi det är kul att läsa när det går framåt, men det får absolut inte styra. Det är din egen "tumme upp" som är den värdefullaste.
Hus, bilar och resor ska inte förringas. Själv föll jag i reseträsket och det är absolut inget jag ångrar. Snarare att jag inte började resa tidigare.

Jobba med bilen i din egen takt. Acceptera om du inte vill göra något större på ett halvår. Rätt var det är vill du inte göra annat än att skruva under en period.
Men som sagt, lokalen misstänker jag pressar dig lite.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge
 
Inlägg: 2825
Blev medlem: 23 mar 2007, 13:03
Ort: Brålanda, Hedekas

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Stenhuggarn » 07 okt 2019, 21:47

Ja, har full förståelse för detta. Jobbar massor på min och den är ändå så mycket enklare. Det blir snabbt sjukt mycket timmar.
Tycker också som Kjell, om det går, ställ undan den så billigt det går och låt den stå. Med åldern brukar livet lugna ner sig och då återkommer tid och resurser. ...och vilket guldkorn den kommer vara då att jobba med! :shock:
Användarvisningsbild
Stenhuggarn
 
Inlägg: 925
Blev medlem: 26 sep 2017, 00:00

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav magirus » 08 okt 2019, 11:31

Måla bilen som den ska se ut m roller o tex Flüggers Metal Pro. den går att måla rakt på de mesta utan grundfärg och går att få bruten i vilken kulör som helst. På de viset skyddas bilen o klarar att stå ute, tex under press. Jag har använt eden länge på diverse, därför jag vågar skriva ut det.
Låt den sen vara så medan du grunnar, kanske besikta så att de e gjort, då kan du faktiskt åka o njuta o tänka på Far din med glädje :D
När sen andan faller på så har du ett extra färglager att slipa på så att slutfinishen blir kalas!!

Lycka till!!!
Magirus-Deutz Ijzersterk Luchtgekoeld
Användarvisningsbild
magirus
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: 31 mar 2010, 21:37
Ort: N:a Jämtland, jämt o ständigt

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Per Thomson » 08 okt 2019, 17:00

Jag har en bekant som har hållit på med sitt objekt i över tio år. Det händer något hela tiden men objektet får inte bli färdigt för då vet han inte vad han ska göra. :D
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin
 
Inlägg: 7372
Blev medlem: 22 mar 2007, 23:11
Ort: Råå

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Inläggav Kjell T » 08 okt 2019, 21:28

Ett decennium är endast ett kort ögonblick i dessa sammanhang.
Kjell T
 
Inlägg: 2237
Blev medlem: 14 apr 2007, 18:40
Ort: Österbotten

FöregåendeNästa

Återgå till Garaget

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron